חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

חברת דירוג האשראי s&p העלתה את דירוג האשראי של איגודן ל AA+

חברת הדירוג הבינ"ל s&p העלתה בשבוע החולף את דירוג האשראי של איגודן ל AA+.
איגודן תשתיות, הגוף הסטטוטורי האחראי על טיהור השפכים בגוש דן, קידם בשנה האחרונה שלב נוסף בפרויקט שדרוג התשתיות הביוב ומתקני הטיהור. הפרויקט כולל, בין היתר, חידוש כלל הצנרת שבין הערים למכון טיהור השפכים, כך שיכולת קליטת השפכים תגדל משמעותית. בנוסף, התבצע חידוש והרחבה של מתקן השפד"ן והקמת המתקן לטיפול בבוצת ביוב שימנע את הזרמתה לים וימיר אותה לדשן חקלאי.


בחוות הדעת של חברת הדירוג נכתב כי "איגוד הערים איגודן השלים את חלק הארי בתכנית ההשקעות המקורית שלו, ואנו צופים כי מתקן טיהור הבוצה יחל לפעול באופן מלא בחודשים הקרובים. הדירוג של איגודן מבוסס על השקפתנו על הכלכלה החזקה בגוש דן, על עמדת הנזילות החזקה של האיגוד ועל הרמה הנמוכה מאד של התחייבויות תלויות. הדירוג מביא בחשבון גם את המסגרת המוסדית המתפתחת אך מאוזנת שבה פועלים איגודי הערים בתחום הביוב בישראל, ואת הניהול הפיננסי של איגודן, שאנו מעריכים אותו כהולם".

מנכ"ל איגודן, ארנון גלעדי. בטוח בעוצמת הארגון | צילום: יח"צ

עוד נכתב בחוות הדעת כי "אנו רואים את המערכת המוסדית של איגודי הערים בתחום הביוב בישראל, בה פועל איגודן, כמתפתחת אך מאוזנת. מסגרת זו כוללת פיקוח הדוק של הרגולטור, המאשר את התקציבים ואת תכניות ההשקעה וקובע את התעריפים המכסים את ההוצאות של איגודי. לדעתנו, ההנהלה הפגינה ניהול חיובי של הכנסות והוצאות, ונהנית משיתוף פעולה הדוק עם הרגולטור, רשות המים. יתרה מכך, לאורך השנים הציג איגודן תכנון פיננסי שקול, הן בתקציב השוטף והן בתקציב הפיתוח, אשר נבנה ליותר מעשר שנים, וניהול הולם של חוב ונזילות".

יו"ר איגודן ארנון גלעדי אומר בעקבות פרסום חוות הדעת כי "העלאת הדירוג והפרויקטים הרבים שאיגודן מעורב בו בשנים האחרונות היא הוכחה נוספת לעוצמה הפיננסית והתשתיתית שלו. אני בטוח כי גם בתקופה הקרובה נמשיך להוביל ולפעול אל עבר סביבה ירוקה ונקייה יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן