Forbes Israel Logo

חברת ההשקעות XIO רכשה את לומניס תמורת 510 מיליון דולר

קבוצת ההשקעות הגלובלית XIO חתמה על הסכם לרכישת חברת לומניס הישראלית תמורת 510 מיליון דולר. העסקה מתבצעת לפי מחיר של 14 דולר למניית לומניס.

חברת לומניס,  עוסקת בפיתוח מערכות רפואיות מבוססות אנרגיה לשווקי הכירורגיה, רפואת העיניים והרפואה האסתטית. לייזרים וקרינת גלי רדיו הם דוגמאות לטכנולוגיות אשר לומניס משתמשת בהם בפיתוח הפתרונות אותם היא משווקת בעולם. מנכ"ל החברה, ציפי עוזר-ערמון ציינה כי עובדיה ימשיכו "לפעול לפיתוח החברה וליישום התוכנית העסקית תוך התבססות על התשתית הטכנולוגית המקומית בישראל, ולהצמיח את החברה לשיאים חדשים יחד עם קבוצת XIO".

קבוצת XIO הינה קרן השקעות אלטרנטיבית גלובלית המנהלת נכסים בהיקף של מליארדי דולרים, ולה משרדים בהונג קונג, שנחאי ולונדון. לחברה הון משמעותי נזיל המיועד להשקעות בינלאומיות והיא פועלת למנף את יתרונותיה הבינלאומיים והיחודיים על-מנת לתמוך ולעודד את צמיחתן של החברות בקבוצה.

מנכ"לית לומניס, ציפי עוזר-ערמון | צילום: יח"צ

המרוויחה הגדולה מהעסקה היא קבוצת ויולה, המחזיקה בכ-36% מלומניס. ויולה היא הקבוצה הגדולה בישראל להשקעות פרטיות ממוקדות טכנולוגיה. היא הוקמה ב-1999 על ידי אהרן דוברת ז"ל, שלמה דוברת, הראל בית און, אבי זאבי, מוטי וייס ורותי שמחה ומנהלת 2 מיליארד דולר. מאוחר יותר הצטרף גם יונתן קולבר כשותף בקבוצה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.