Forbes Israel Logo

“חולשת השקל ממחישה היטב את הסנטימנט השלילי כלפי השקל והכלכלה הישראלית”

לאחר התנועות החדות של השבועות האחרונים, התנודתיות בשבוע האחרון בשוק המט"ח העולמי היתה מתונה יותר. מרבית הנכסים בשוק נמצאים במצב קיצון – המדדים בוול-סטריט נסחרים בשיאי כל הזמנים, מדד הדולר נסחר ברמתו הגבוהה מזה 6 שנים, וגם הדולר-שקל נסחר ברמות שיא לאחר ראלי של חודשיים, כמעט ללא הפסקה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי במצב עניינים זה, המשקיעים צריכים טריגר משמעותי כדי להמשיך ולהניע את הנכסים באותו כיוון. אף על פי כן, הדולר-שקל המשיך, גם בשבוע שעבר, לדחוף מעלה, ולהתבסס מעל רמת המפתח של 3.80 ואף לטפס לשיא חדש ב-3.8250. "הדולר-שקל מצוי ברמה של קניית-יתר ואם נראה תיקון בדולר העולמי הדבר יגביר את הלחץ גם על הספקולנטים בזירת המט"ח המקומית לממש רווח. אם נראה ירידה מתחת ל-3.79, זה בהחלט יהיה סימן ראשוני לתחילת אותו תיקון. מצופה כי האירוע הטכני הזה בהחלט ידרבן את הספקולנטים לממש רווחים. מנגד, כל עוד הצמד מעל רף המפתח של 3.80 הנטייה היא כלפי מעלה".


הדולר. ימשיך להתחזק או ישנה מגמה? | צילום: thinkstock

"השקל ממשיך להפגין חולשה גם ביחס למטבעות אחרים בעולם, כאשר בעולם מדד הדולר סגר שבוע שלילי. פער זה ממחיש היטב את הסנטימנט השלילי כלפי השקל והכלכלה הישראלית. אין ספק שגם המתיחות הביטחונית המקומית, והתערערות יציבות הקואליציה, מחלישים גם הם את האמון בשקל. גם הספקולציות הרוחשות על כך שהנגידה פלוג עשויה להוציא לפועל מהלך דרמטי והיסטורי של הרחבה כמותית, מכבידה מאוד על השקל. אנו רואים שבעולם, מדיניות ההרחבה הכמותית למעשה מרסקת את המטבעות. כך קרה בדולר בשנות ההרחבה הכמותית של הפד, וכך קורה עכשיו ביין ובאירו בעקבות ההרחבות הכמותיות של הבנקים של יפן וגוש האירו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.