Forbes Israel Logo

חילוץ הבנק הספרדי: המדינה תנפיק אג"ח, מכחישה יוזמות קודמות

הולכים ומתרבים הסימנים כי ספרד – ולא איטליה – הולכת 'לככב' בקריסה הכלכלית הבאה בגוש היורו, אחרי יוון: מוקדם יותר היום דווח כי הבנק המרכזי האירופי מתנגד להלאמת Bankia ע"י ממשלת ספרד כפי שתכנן ראש הממשלה הספרדי מריאנו ראחוי, והעברת 19 מיליארדי הדולרים – שהייתה מעניקה לספרד 90% מהבעלות על הבנק הרביעי בגודלו במדינה – אסורה למעשה ע"י תקנות האיחוד והבנק המרכזי שלו. בהמשך הכחיש שר האוצר של ספרד את הדיווחים, לפיהם הבנק המרכזי דחה תוכנית לממן את הבנק באמצעות שימוש בהלוואות החירום שלו, והבהירה כי במסגרת תוכנית החילוץ לבנק תנפיק המדינה איגרות חוב, בעזרתן תנסה לגייס 19 מיליארד יורו. 

ראחוי יצא השבוע לתקשורת בארצו עם שורה של הודאות, הודעות ומסרים מרגיעים, והצהיר כי ארצו לא תזדקק לחילוץ חיצוני. התוכנית להלאים את הבנק הגדול ע"י הזרמת כספים אליו כפי שדווחה, מנוגדת לתקנות הבנק המרכזי האירופי, האוסרות להעניק מימון ישיר לממשלות; זאת בשל הישענות ההלאמה על הלוואות החירום שקיבלה ספרד.

ובעוד איגרות החוב הספרדיות שוב מתקרבות לרמת ה-7% תשואה המדאיגה, נקודת האל-חזור לדעת רוב הכלכלנים, והנקודה בה יוון, פורטוגל ואירלנד קיבלו חבילת חילוץ אירופי – מניית "באנקיה" ממשיכה בקריסתה בת עשרות האחוזים, ואיבדה אמש כ-16% נוספים משוויה על רקע הציפיות להלאמתה הקרובה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.