Forbes Israel Logo

חיפושית הכסף: כמה באמת שווה פול מקרטני?

פול מקרטני זכה לתארים רבים במהלך הקריירה המפוארת שלו. הוא נכלל בהיכל התהילה של הרוק כחבר להקת החיפושיות, הוא מופיע בספר השיאים של גינס ככותב השירים המצליח ביותר בכל הזמנים, ואפילו זכה בתואר אבירות, אותו קיבל מהמלכה אליזבת' השנייה. אך פול מקרטני הוא לא מיליארדר. 

בהתאם, שמו אינו מופיע לצדם של קרלוס, ביל גייטס וורן באפט בדירוג המיליארדרים השנתי של פורבס. אז מדוע עיתונים נחשבים הכתירו אותו כמיליארדר בימים האחרונים? התשובה מגיעה בכתבה שהופיעה בגיליון העשירים של ה"סאנדיי טיימס", אשר העריך את הונו ב-1.05 מיליארד דולר. ההון המוערך משותף לחיפושית לשעבר ולרעייתו ננסי שוול, אשר משפחתה היא בעלת חברת משאיות שהמחזור השנתי שלה מוערך ב-300 מיליון דולר. שוול, הרשומה כסגנית נשיא בחברה ויושבת בדירקטוריון של רשות התחבורה של ניו יורק, עשויה להיות עשירה למדי, אך גם היא לא מופיעה בדירוג העשירים של פורבס.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כאשר מערכת פורבס מגדירה אדם כמיליארדר, הדבר מסתמך על נכסיו האישיים בלבד. פורבס מעריך את שוויים האישי של האנשים, ולא את שווי המשפחה כולה. אם היינו פועלים בשיטה השנייה, אז משפחת וולטון, בעלת רשת המרכולים וול-מארט הייתה הראשונה ברשימה עם יותר מ-100 מיליארד דולר בהון משותף, ובדירוג המלא היו הרבה יותר מ-1,426 שמות.


מקרטני. עשיר מאוד, לא מיליארדר | צילום: רויטרס

גם אם שוול ומקרטני עוברים ביחד את רף מיליארד הדולרים, לזמר לבדו יש עדיין דרך לא קצרה לעבור עד שיעשה זאת בעצמו. ב-2008 הוא חשף כי שווי נכסיו מסתכם בכ-600 מיליון דולר, במסגרת הליך הגירושים שלו מרעייתו הקודמת הת'ר מילס. בשנתיים שאחרי כן מקרטני לא נכנס לדירוג המוסיקאים המרוויחים ביותר – כלומר הוא הרוויח פחות מ-45 מיליון דולר בשנה ב-2009 ופחות מ-49 מיליון דולר ב-2010 – אך סיבוב ההופעות עזר לו לרשום הכנסות של 67 מיליון דולר ב-2011 ו-57 מיליון דולר ב-2012.

גם אם נותנים למקרטני ליהנות מהספק ואומרים שהוא הרוויח 40 מיליון דולר ב-2009-2010, זה נותן לו 204 מיליון דולר בסך הכל מאז הגירושים שלו. קצצו מזה את הסכום שהלך למסים, 15% נוספים שהלכו לסוכן, ונותרו לכם כ-70 מיליון דולר לפני הוצאות אישיות ותשלומים נוספים למילס.

בנוגע לאחזקות אחרות של מקרטני – נדל"ן, חברות תקליטים יצירות אמנות וכו' – קשה מאוד להאמין שהן שוות יותר מאשר היו שוות ב-2008, משום שמחירי נכסים רבים מגיעים רק עכשיו לרמות בהן היו לפני המיתון.

בשורה התחתונה, המשמעות היא כל זאת כדי לומר ששוויו של מקרטני מוערך ב-650 מיליון דולר. זה אמנם לא רע בכלל עבור ענק המוסיקה, אך עדיין לא הופך אותו למיליארדר.

כתבות נוספות בנושא:

לא מיליארדרית: אל תאמינו לכל הפרסומים על הונה של מדונה

לא צריכות ירושה: המיליארדריות שבנו את הונן במו ידיהן

דירוג המיליארדרים של פורבס 2013: האנשים העשירים בעולם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן