Forbes Israel Logo

ח"כ קול נמנעה מהצבעה והושעתה מפעילות בכנסת על ידי לפיד

הפוליטיקה החדשה: חוק המשילות עבר במהלך הלילה (ד') בקריאה ראשונה באחת ממליאות הסוערות שידעה הכנסת, אולם אחד האירועים מעוררי המחלוקת התרחש במפלגת יש עתיד כאשר חברתה, ח"כ עדי קול, נענשה על ידי היו"ר שלה יאיר לפיד לאחר שלא הצביעה בהתאם להחלטת הסיעה.

ח"כ קול, חברת ועדת החוקה של הכנסת, בחרה במפתיע להימנע ואיימה על הרוב המוחלט השברירי שגייסה הקואליציה (מדובר בתיקון חוק יסוד שמצריך לפחות 61 חברי כנסת שיצביעו בעד).

קול הביעה שאט נפש מהחוק כבר בדיוני ההכנה של החוק בוועדה בפני חברה לסיעה השותף לו, ח"כ הופמן. ח"כ קול פרסמה הודעת התנצלות לאחר שננזפה משום שלא תיאמה את הצעד עם הנהלת הקואליציה: "היום נמנעתי בהצבעה על חוק המשילות. זו היתה החלטה שפגעה בעיקר בחבריי לסיעה, ואני מתנצלת". בהצבעה השנייה על סעיף אחוז החסימה היא כבר נשמעה למשמעת הקואליציונית והצביעה בעד. הצבעה שגררה צעקות מצד ספסלי האופוזיציה שהאשימו את הקואליציה בסתימת פיות המתנגדים מתוכה לחוק.

צילום: מרק ישראל סלם

ח"כ אילן גילאון (מרצ) עלה לדוכן הנואמים בהמשך הלילה ואמר לחברי יש עתיד: "כפיתם על חברת כנסת להתנצל, וברגע אחד רואים מי אתם. זו תופעה חמורה פי כמה מהחוקים הבזויים שאתם מביאים במפלגה מונרכית שתפסה את אחת מנתיניה ממרה את פי המונרך וכפתה עליה בסחיטה ואיומים להתנצל ולחזור בה מהצבעתה. זאת הפוליטיקה החדשה? עד היום התנגדתי לכם. מהיום אני בז לכם".

גילאון אמר את הדברים בעוד לח"כ קול נערך בירור משמעתי אצל יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח, ויו"ר המפלגה לפיד, שהשעו אותה מהפעילות הפרלמנטרית בוועדות הכנסת בהן היא חברה שממשיכות לעבוד בפגרת המליאה, וגם מהוועדה לפניות הציבור בראשה היא עומדת משום שהפרה ללא ידיעתם את המשמעת הקואליציונית, בניגוד ליו"ר הכנסת לשעבר ריבלין (הליכוד) שהודיע על כך להנהלת סיעת הליכוד והקואליציה כבר בשעות הבוקר.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.