חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

חשיבה מקורית: השיטה הסודית של גוגל לגיוס מתכנתים נחשפת

אז איך גוגל מאתרים את העובדים שלהם? באופן אירוני, מתברר, באמצעות מנוע החיפוש שלהם. השבוע סיפר מקס רוזט (Max Rosett), מתכנת חדש בגוגל, כיצד החברה איתרה וגייסה אותו אל שורותיה.

"לפני שלושה חודשים חשבתי שאני עוד לא מוכן להגיש מועמדות לעבודה בגוגל", כתב רוזט בבלוג שלו. "אבל בגוגל לא הסכימו איתי". לפי הסיפור, בזמנו רוזט היה חבר בסטארטאפ אבל חיפש שינוי בקריירה שלו. הוא שאף למצוא משרה בהיקף מלא, אבל לקה בחוסר ביטחון עצמי ולכן לא הגיש מועמדות.

בוקר אחד הכל השתנה. רוזט עבד על פרוייקט וחיפש בגוגל את המלים python lambda function list comprehension. רשימת הלינקים הכחולה והמוכרת הופיעה כרגיל, אך מעליה התווסף מלבן שחור מסתורי בו כתוב "אנחנו מדברים את אותה השפה. מוכן לאתגר?"


חיפוש תמים בגוגל הוביל לאתגר מסתורי וחורץ גורלות | צילום: thinkstock

אחרי שהתאושש מההלם הראשוני, החליט רוזט להיענות לקריאת התיגר של גוגל. לחיצה על כפתור האישור הובילה אותו אל עמוד בשם foo.bar. עיצוב העמוד הזכיר ממשק של UNIX והכיל בתוכו חידה למתכנתים עם טיימר שהחל לספור 48 שעות אחורה.

החלום הפך למציאות

אמנם רוזט לא חשף בבלוג את האתגר, אבל העיד כי פתירתו דרשה ידע באלגוריתמים. כל פעם שרוזט הצליח לפתור אתגר הוא קיבל אפשרות לנסות אחד אחר. הוא המשיך לפתור את האתגרים של גוגל במשך שבועיים, כאשר בתום האתגר השישי קיבל אפשרות לשלוח לגוגל פרטים ליצירת קשר.

"הקלדתי את מספר הטלפון שלי וכתובת המייל, מצפה שהסיפור יגמר כאן", סיפר רוזט. "אבל להפתעתי הרבה, מגייס שלח לי מייל כמה ימים לאחר מכן וביקש עותק מקורות החיים שלי".

מאוחר יותר, מגייס מטעם גוגל יצר קשר טלפונית עם רוזט כדי להזמין אותו לראיון עבודה. רק כאשר הציב רגלו במשרדי גוגל, השתכנע רוזט שאין זו מתיחה מושקעת במיוחד. "ראיון העבודה", אם אפשר לקרוא לו כך, היה פתירת בעיות על גבי לוח מחיק במשך יום שלם.
שבועיים אחרי הביקור שלו במשרדי גוגל, קיבל רוזט את החדשות הטובות שהתקבל לעבודה.

"foo.bar הוא טקטיקת גיוס מבריקה", מסכם רוזט את החוויה שעברה עליו. "גוגל השתמשה בו כדי לאתר אותי לפני שבכלל הגשתי מועמדות, וגרמו לי להרגיש חשוב כשפנו אלי. במקביל, הם כיבדו את הפרטיות שלי ולא יצרו איתי קשר בשום צורה מבלי שאספק את האינפורמציה מרצוני". "בסך הכל נהנתי מהחידות שנתנו לי לפתור ואני מתרגש מהיום הראשון שלי כ-Googler (כינוי לעובד בגוגל)".

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

גם פייסבוק רוצה סירי: מציגה עוזרת וירטואלית חדשה

פיליפס חושפת מערכת תאורה חדשה מסדרת Hue תמורת 40 דולרים בלבד

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן