Forbes Israel Logo

חשש בכלל ביטוח: מינוי נאמן יעודד דרישות להקדמת פירעון חובות

דירקטורים בכלל ביטוח הביעו ביומיים האחרונים חשש שמינוי נאמן לחברה והעברת השליטה בה אליו, כפי שמבקש לעשות המפקח על הביטוח עודד שריג, תאפשר לנושים השונים לדרוש פירעון מוקדם של התחייבויותיה. בחברה חוששים גם כי המהלך עלול להוביל להפחתת דירוג החוב של החברה, בגלל סימני השאלה הנוגעים לבעלות. 

אתמול התכנס דירקטוריון כלל ביטוח לישיבה שאמורה היה לעסוק במקור במדינות התגמול, אולם בפועל התייחסו יו"ר הדירקטוריון דני נווה והמנכ"ל איזי כהן לאירועים האחרונים ולהשלכותיהם על החברה.

על פי החלטת המפקח על הביטוח, מניות השליטה בכלל ביטוח יועברו לידי משה טרי, שישמש כנאמן החברה. טרי יהיה מוסמך לקבל כל החלטה בנושאים עסקיים אסטרטגיים, ובכלל זה מדיניות חלוקת הדיבידנד, רכישות או עסקות מהותיות.

במהלך ישיבת הדירקטוריון הבהיר נווה כי מינוי הנאמן לא הפתיע את החברה והיא נערכה לכך מראש. נווה וכהן טוענים כי המינוי לא רק שאינו פוגע בכלל, אלא אף עשוי לסייע לה לעבור את התקופה הקרובה של אי הוודאות. נווה ציין כי קיים מגעים עם הנושים השונים, ובכללם הבנקים והגופים המוסדיים, והם הבינו, לדבריו, כי מדובר במצב זמני שבסופו של דבר ייפתר.


דני נווה, יו"ר כלל ביטוח | צילום: יח"צ

אתמול נפגש המנכ"ל כהן עם נציגי החברה הסינית הרוכשת קפיטל JT. הוא הציג את החברה ומסר פרטים נוספים על מצבה העסקי. 

כזכור, מינוי טרי הוקפא על ידי בית המשפט המחוזי ביום רביעי, כאשר השופט איתן אורנשטיין ביקש שלא להמשיך בהליך כל עוד לא יוחלט על גורלה של קבוצת אי.די.בי כולה, שכלל ביטוח היא חלק ממנה.

בתשובה לפנית סופהשבוע סירבו בכלל ביטוח להתייחס לתוכן ישיבת הדירקטוריון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.