Forbes Israel Logo

טבע חודרת לשוק של 14 מיליארד דולר: מקימה מיזם תרופות בקוריאה

אחרי שבוע קשה עבור טבע, הודיעה הבוקר ענקית התרופות על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הנדוק למיזם משותף שיאפשר חדירה של טבע לשוק התרופות בדרום קוריאה, שוק שמוערך ב-14 מיליארד דולר בשנה.

על פי ההסכם, טבע תחזיק ב-51% במיזם והנדוק הדרום קוריאנית תחזיק ב-49%. טבע תהיה אחראית על פיתוח, ייצור והאספקה של התרופות, והנדוק תהיה אחראית על השיווק והמכירות וכן על ההתנהלות מול הרשויות במדינה בעניינים רגולטוריים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"זהו עוד צעד משמעותי באסטרטגיה שלנו להרחיב את נוכחותה של טבע בשווקים צומחים, ולמעט יפן, זו הברית הראשונה שלנו במזרח אסיה ", אמר פרופ 'יצחק קרינסקי, יו"ר
ביפן ודרום קוריאה וראש הפיתוח העסקי אסיה פסיפיק. 


פרופ 'יצחק קרינסקי | צילום: ראובן קפוצינסקי

"על ידי תיעולו של הפרוטפוליו הרחב שלנו, התשתית והידע הגלובלי של החברה בשילוב עם המומחיות והמוניטין של הנדוק המיזם ישיג עמדת כוח בולטת בשוק התרופות הקוריאניים ויאפשר לחולים בקוריאה לקבל גישה נוחה יותר לטיפולים", הוסיף קרינסקי.

מנכ"ל הנדוק, יאנג ג'ין קים אמר כי "אנחנו שמחים להקים מיזם חדש שייצור הזדמנויות עסקיות חדשות עם טבע, שבבעלותה מגוון רחב של תרופות, טיפולים חדשניים ותכשירים שיתאימו לשוק הקוריאני. אנו מצפים שהמיזם הזה יתרום משמעותית לשוק התרופות בקוריאה".

שבוע קשה עבר על ענקית התרופות: בשבוע שעבר פרסמה טבע את האסטרטגיה שלה לחמש השנים הבאות, במסגרתה מתכנן מנכ"ל החברה לערוך רה ארגון, הכולל צמצום עלויות, הפחתת מורכבות הייצור וכמות המוצרים. במסיבת עיתונאים שקיימה החברה במסגרת כנס משקיעים, אמר ג'רמי לוין כי הוא מאמין שהחברה מסוגלת לעמוד בכל האתגרים הניצבים מולה. עוד אמר לוין כי טבע תחסוך 1.5-2 מיליארד דולר ב-3, כך שתוכל להשקיע גם בהחזר לבעלי המניות. אולם, בבורסה בוול סטריט ובאחד העם הביעו המשקיעים דאגה מן התוכנית ומאז המניה צללה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.