חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

טבע: נתונים חיוביים לטיפול בלקווינימוד על מחלת קרוהן

חברות טבע ואקטיב ביוטק הודיעו היום על הצגת נתונים קליניים חיוביים משלב IIa של המחקר הבוחן את השפעת התרופה לקווינימוד על מחלת קרוהן בינונית עד חמורה.

מהמחקר עולה כי טיפול בלקווינימוד במינון 0.5mg ליום מראה השפעה מוקדמת, עקבית ומובהקת על הפוגה קלינית (48.3% מהמטופלים בלקווינימוד לעומת %15.9 מהמטופלים בתרופת הדמה – פלסיבו). מבחינת אחוזי התגובה לטיפול, הגיבו 62.1% מהמטופלים לקווינימוד לעומת 34.9% מהמטופלים שהגיבו לפלסיבו. הנתונים מוצגים השבוע בכנס הגסטרואנטרולוגיה השני של האיחוד האירופי. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הנתונים מראים הפוגה קלינית במחלה כבר משבוע הטיפול הראשון" | צילום: רויטרס

"תכנית הפיתוח שלנו ללקווינימוד מדגימה את ההשפעות הקשורות בוויסות מערכת החיסון של תכשיר אוראלי זה, אשר עשויות לבוא לידי ביטוי במגוון מחלות אוטואימוניות", אמר ד"ר מייקל היידן, נשיא חטיבת המחקר והפיתוח הגלובלית והמדען הראשי של טבע. "הנתונים המוצגים מצביעים על הפוגה קלינית במחלת הקרוהן כבר מהשבוע הראשון של הטיפול, ומספקים רציונל אמיתי לאפשרות של מחקר עתידי נוסף עם לקווינימוד למחלת קרוהן".

מחלת קרוהן היא מצב דלקתי כרוני אשר פוגע במערכת העיכול. הסימפטומים העיקריים במערכת העיכול הם כאבי בטן, שלשולים וירידה במשקל. מחלת הקרוהן עשויה לגרום גם לסיבוכים מחוץ למערכת העיכול כגון פריחות בעור, דלקות פרקים, ודלקות עיניים. הגורם המדויק למחלת הקרוהן אינו ידוע. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן