Forbes Israel Logo

טוניסיה: השרים שתמכו בכניסת ישראלים לא יודחו מתפקידם

הפרלמנט בטוניסיה משך את הבעת אי האמון בשרת התיירות אמאל קרבול ובסגן שר הפנים רידא סיפר. השניים הואשמו בנירמול היחסים עם ישראל, על רקע תמיכתם בכניסת תיירים ישראלים למדינה הצפון אפריקאית.

הבעת אי האמון בוטלה לאחר שחברי הפרלמנט שהגישו את הבקשה לשימוע, ובהם אנשי הסיעה האיסלאמית "א-נאהדה", חזרו בהם.

במקביל, הודיעו שתי חברת תעופה אמריקאיות על ביטול נחיתתן בטוניסיה של שתי טיסות שעליהן 2,000 תיירים. הטיסה הראשונה הייתה אמורה לנחות במדינה היום, השנייה תוכננה להגיע ב-26 בחודש.


בית הכנסת העתיק באי ג'רבה | צילום: רויטרס

השרה קרבול וסגן השר סיפר זומנו לשימוע בפרלמנט ביום שישי, אך לא ניתן היה לקיימו משום שהגיעו למקום רק 32 חברי פרלמנט – פחות ממחצית מ-80 החברים שחתמו על השימוע. השניים זומנו לבירור שלפני הדחה לאחר שנטען כי קיבלו את פניהם של תיירים ישראלים בנמל התעופה בבירה וליוו אותם לבית הכנסת שבאי ג'רבה.

שרת התיירות הכחישה את טענות חברי הפרלמנט, שנשלט על ידי תנועת האחים המוסלמים. עם זאת חזרה במהלך הדיון על עמדתה כי יש לקבל תיירים למדינה מבלי להתייחס לארץ מוצאם. בינואר האחרון הציעה כבר קרבול להתפטר מתפקידה, על רקע קיתונות ביקורת שספגה לאחר שביקרה בישראל במסגרת כינוס של האו"ם. התפטרותה נמנעה על ידי התערבותו של ראש הממשלה, מהדי ג'ומעה, אשר גיבה אותה.

כלפי סיפר, האחראי על הביטחון במשרד הפנים, נטען כי תיאם את הגעתם של התיירים הישראלים. בתגובה אמר, כי מדובר במקרה ביורוקרטי לחלוטין. "אנחנו לא מתעסקים עם מסמכים ישראליים. התיירים הגיעו לכאן עם מסמכים טוניסאים".

גם סגן השר אמר כי יש להתיר כניסת תיירים ישראלים למדינה, כדי להגיב לקמפיין הבינלאומי המאשים את ארצו באפליה.

בשבוע הקרוב יתקיים האירוע השנתי של ביקור יהודים מרחבי העולם בבית הכנסת העתיק באי ג'רבה. מרבית היהודים שנותרו במדינה הצפון אפריקאית מתגוררים באי זה.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.