חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יום אדום באחד העם: טבע ירדה ב-3.8%, בבילון קרסה ב-9.2%

הבורסה בתל אביב פתחה את שבוע המסחר בירידות חדות, כשנושא המצוק הפיסקלי ממשיך להעיב על המסחר וברקע אין התקדמות במשא ומתן. מדד המחירים לצרכן, שירד בנובמבר ב-0.5% – מעבר לציפיות – ונתן אינדיקציה נוספת להאטה במשק, העיב גם הוא על המסחר. באירופה, הגיעו מדינות גוש היורו  הגיעו להסכמה על הקמת מנגנון הפיקוח על הבנקים, אך יש עדיין מחלוקת גדולה בין הצדדים בנושא, שצפויה לעכב את הוצאתו לפועל.

מדד תל אביב 25 ירד ב-0.9%, מדד תל אביב 100 איבד 1.1% מערכו. מדד הטכנולוגיה נפל ב-2% ומדד הבנקים נחלש ב-0.2%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה ביום שישי את מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר. על פי נתוני הלמ"ס בחודש נובמבר נרשמה ירידה של 0.5% במדד שהגיע ל-105.5 נקודות, זאת בהשוואה לחודש אוקטובר אז עמד המדד על 106 נקודות. המדד ירד מתחת לציפיות האנליסטים שחזו כי יירד ב-0.2%.

ירידה מפתיעה במדד המחירים | צילום: מרק ישראל סלם

"האינפלציה מתפוגגת אל מול עיננו בחודשים האחרונים וזאת בלי שממש הרגשנו בכך בכיס", אמר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, בתגובה לפרסום מדד חודש נובמבר. "על אף מדד המחירים הנמוך והצפי להמשך תרדמת חורף אינפלציונית – יצטרך בנק ישראל להתלבט קשות בטרם יפחית את הריבית במשק פעם נוספת בהחלטת הריבית הקרובה. שוק הדיור ממשיך להתחמם – והפחתת ריבית בעת הנוכחית תהיה הוספת שמן למדורת המחירים על ההשלכות המשקיות המסוכנות הכרוכות בכך".

מניית טבע המשיכה לרדת, ואיבדה 3.8% נוספים לאחר השבוע הקשה שעבר עליה מאז הכריזה על התוכנית האסטרטגית החדשה. גם בבילון המשיכה בצניחה שלה, ואיבדה היום 9.2%. בסך הכל איבדה המניה 19% בחודש האחרון.

חברת התעופה אל-על הודיעה לבורסה כי מבצע "עמוד ענן" הביא לירידה של 15-17 מיליון דולר בהכנסה נטו. עם זאת הדגישה החברה כי היא ביצעה מהלכים שונים למזעור הנזקים, אשר כתוצאה מהם צפויה להסתכם, על פי הערכות ראשוניות של החברה, בטווח שבין 7 ל-9 מליון דולר ותשפיע בעיקרה על תוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2012. מניית החברה איבדה 

"אני חושב שישנה סבירות גבוהה ביותר שכלכלת ארצות הברית תיפול מהצוק", אמר נוריאל רוביני, הכלכלן שחזה את המשבר בשנת 2008, בראיון לבולמברג. עם זאת, רוביני מיהר להרגיע ואמר שהיסודות של כלכלת ארה"ב חזקים וכי התוצאה תהיה פחות גרועה מהמצופה. לדבריו, במקרה של נפילה מהצוק תגובת השווקים תיאלץ את המפלגות הדמוקרטית והרפובליקנית "להגיע להסכמה".

לאחר שלוש שנים של משבר חוב קשה, הסכימו שרי האוצר של 27 מדינות האיחוד על מערכת בנקאית משותפת בראשותו של הבנק המרכזי באירופה שיקבל לידיו סמכויות רבות לטיפול בבנקים כושלים. עם זאת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לא נתנה סיבה לאופטימיות אתמול בסיום פגישה בת יומיים של מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל. מרקל דחתה את הרעיון כי הגרוע ביותר כבר נמצא מאחורי גוש האירו, ואמרה כי מצפות לו עוד שנים של קשיים כלכליים. "השינויים שאנו עוברים הם קשים מאוד ומכאיבים", אמרה הקנצלרית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן