Forbes Israel Logo

יום המסחר ננעל בירידות שערים; מניות ענף הסלולר ממשיכות לרכז עניין

היום הראשון למסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית, על רקע המגמה המעורבת בעולם והתגברות ההערכות במשק כי הפד האמריקאי יעלה את הריבית בחודש הבא. החברות במשק ממשיכות לפרסם את נתוניהן לרבעון השלישי, והסכם הרכישה של גולן טלקום על ידי סלקום ממשיך להכות גלים בארץ. כזכור, רכשה סלקום את גולן טלקום ב-1.17 מיליארד שקלים.

ביום שישי, פורסמו נתוני התעסוקה בארצות הברית לחודש אוקטובר. באופן מפתיע, ובניגוד לתחזיות המוקדמות הסולידיות בהרבה, 271 אלף משרות נוספו בחודש האחרון למשק האמריקאי, וירידה נרשמה בשיעור האבטלה, שעמד על 5%. האנליסטים צפו, כי מספר המשרות יהיה 179 אלף משרות בלבד, לאחר שבחודש ספטמבר נוספו 137 אלף משרות. הנתונים המעודדים מחזקים את ההשערות, כי הפד בארה"ב יעלה את הריבית כבר בדצמבר. כזכור, בשבוע שעבר אמרה ג'נט ילן, נגידת הבנק המרכזי האמריקאי, כי העלאת הריבית בחודש הבא עדיין עומדת על הפרק.

מניות ענף הסלולר שוב היו במוקד: פרטנר נחלשה ב-2.6%, בזק המחזיקה בפלאפון ירדה ב-1.3%, ומניית סלקום נסחרה ללא שינוי. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.7%, מדד ת"א 100 יורד ב-0.6%, מדד הבנקים ננעל במגמה שלילית של 1% בקירוב, מדד הנדל"ן צולל ב-2.4%, מדד התקשורת יורד ב-1.4% ומדד הנפט והגז נחלש אף הוא ב-1.5%. מניית קנון נפלה היום ב-5.1%, והצהירה כי תמשיך להשקיע בחברת כלי הרכב קורוס, עמה מצויה בשיתוף פעולה. פריגו עולה ב-1.3% וחברת התרופות מיילן שמנייתה החלה להיסחר בשבוע שעבר, מטפסת היום ב-2%.

מניות חברות הגז המקומיות מרכזות עניין גם הן היום, לאחר שראש הממשלה הודיע כי יפעיל את סעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים. הדבר יאפשר לו לקדם את אישור מתווה הגז. דלק קידוחים סיימה את יום המסחר במגמה שלילית של 1%, אבנר ירדה אף היא ב-1% ורציו נותרה ללא שינוי. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.