חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יום המסחר ננעל במגמה שלילית: המדדים ירדו ב-2%

היום האחרון לשבוע המסחר בבורסה בתל אביב התנהל במגמה שלילית, על רקע התרסקות הבורסה הסינית הבוקר וירידות השערים שנרשמו בוול סטריט. מחירי הנפט ירדו בחדות וייצרו דאגה נוספת למשקיעים. המדדים המרכזיים נפלו ב-2%.

בארה"ב ננעל אמש המסחר במגמה שלילית, בהובלת מדד הדאו ג'ונס שירד ב-1.5%. הבוקר בסין המדדים המובילים צנחו מעל ל-8%, והוחלט בפעם השנייה השבוע להפסיק את המסחר שם, כאשר מדד שנגחאי ננעל בשיעור שלילי של 7%. הממשלה הסינית ניסתה השבוע לייצב את השוק ולעצור את בריחת ההון מהמדינה באמצעות רכישת מניות, אך המהלך הזה לא החזיק זמן רב. האנליסטים בעולם חוששים כי המצב בסין יוביל להידרדרות מתמשכת בשווקים אחרים, ואילו אחרים טענו כי אין סיבה ממשית לפאניקה.

בתגובה למפולת בשוק הסיני, ציין הבוקר ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב, כי "הטריגר לפאניקה הבוקר בשוק ההון הסיני הוא הפיחות הגדול שנרשם ביואן. הבנק המרכזי הסיני מבין שהפיחות הזה יוביל לפאניקה בטווח הקצר, הוא גם יודע שיש לו בעיה של שקיפות ולכן צעד כזה מצדו ישדר לשווקים כי אולי מצב הכלכלה הסינית רע משחשבנו, הוא גם יודע שזה עלול להצית חששות למלחמת מטבעות וליציאת כספים משמעותית מהשוק הסיני. עם זאת, כנראה שהדאגה העיקרית של הבנק המרכזי בסין נתונה כיום לצמיחתה של הכלכלה המקומית ולחיזוק היצוא הסיני, שעבר מזמן את רף טריליון הדולר בשנה. צריך להבין ולהפנים שהשווקים הופכים יותר ויותר תנודתיים וזה נובע משני גורמים עיקריים, גורם זמני וגורם קבוע". הזמני לדבריו הוא הריביות האפסיות במדינות המפותחות, ואילו הקבוע הוא התקשורת האינטרנטית והרשתות החברתיות, "שמקצינות כמעט כל דבר וכך גם את התגובות בשווקים. שני הגורמים האלה מחייבים אותנו להפנים את הסיכון הגדל בשווקים ואת הסיכון בניהול הון לטווח קצר. מצב זה מחייב גם את המשקיעים הסולידיים יותר, שעדיין רוצים להשיא תשואה על כספם, לחשוב לטווח ארוך ולהתעלם ככל האפשר מהתנודתיות – כי היא פה כדי להישאר".

התנודתיות בשווקים הולכת להישאר. בורסת תל אביב

החוזים העתידיים בניו יורק מאותתים כעת על ירידות שערים, ובאירופה נרשמה מגמה שלילית גם כן, כאשר מדד קאק הצרפתי צנח ב-1.7%, מדד פוטסי 100 הבריטי ירד ב-2%, ומדד הדאקס הגרמני נחלש ב-2.3%.

המסחר ברחוב אחוזת בית התנהל, כאמור, בסימן אדום בעקבות המגמה העולמית, כאשר מדד ת"א 25 ירד ב-2%, מדד ת"א 100 איבד גם הוא 2% מערכו ומדד הבנקים נחלש ב-1.4%. מדד התקשורת ירד ב-0.8%, מדד הנדל"ן איבד 1.2% מערכו ומדד הנפט והגז נחלש ב-1.7% גם הוא.

מניית אי.די.בי צנחה ב-5.4%, בהמשך לירידה החדה שרשמה אתמול לאחר שהמגעים לרכישת כלל ביטוח על ידי החברה הסינית מקרולינק עלו על שרטון. מניית כלל ביטוח נפלה ב-3.3%. מניית טאואר נפלה היום ב-6.1%, מנקיינד המשיכה את המגמה השלילית של הימים האחרונים, לאחר הפסקת שיתוף הפעולה עם ענקית התרופות סאנופי, ונפלה ב-20%. אלקו קפצה ב-15% לאחר עסקת מכירה שביצעה בסין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן