Forbes Israel Logo

יום ירוק באחד העם: מניות הבנקים טיפסו ב-3.7%

המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים חדות כאשר אופטימיות גבוהה איפיינה את התנהלות הבורסה.הדיווחים מארצות הברית על הסכמה מסתמנת בין הדמוקרטים והרפובליקנים על מתווה שיימנע את נפילת הכלכלה הגדולה בעולם מהמצוק הרימה את המדדים המובילים באחד העם למעלה. 

ת"א 25 עלה ב-2.4% וגם ת"א 100 זינק בשיעור של 2.6%. מדד הבנקים טיפס ב-3.7%, מדד התקשורת התחזק ב-2% ומדד הנפט והגז מתחזק ב-2.2%.

השנה האזרחית החדשה נכנסה ואיתה אולי גם הסכם זמני בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנושא הצוק הפיסקלי: סגן הנשיא, ג'ו ביידן, יצא הבוקר (שעון ישראל) מפגישתו עם ראשי הסנאט כשהוא מביע אופטימיות לגבי היתכנותו של הסכם זמני אשר יאפשר לצדדים מרווח נשימה. על פי המתווה המסתמן שורת הקיצוצים והעלאות המסים ידחו בחודשיים כשהיום צפויים הדמוקרטים לנסות ולהעביר את המתווה בסנאט ובקורנגרס. היום לא יתקיים המסחר בוול סטריט והבנקים יהיו סגורים בשל השנה האזרחית החדשה.

ביידן ואובמה | צילום: רויטרס

אמש, יום המסחר האחרון לשנת 2012 בבורסות וול סטריט נפתח בירידות שערים אך מיד השתנתה המגמה על לנעילה חיובית. מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של 1.2%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 1.7% ונאסד"ק זינק ב-2%. היום לא חתקיים מסחר בוול סטריט בשל חופשת ראש השנה האזרחית.

חברת רוסריו קפיטל פרסמה סיכום שנתי של ההנפקות בבורסה לפיו חלה ירידה של 15.5% בהיקף הגיוסים ב-2012.החברות בבורסה בתל אביב גייסו בשנת 2012 כ-31.6 מיליארד שקל בהנפקות אג"ח ציבוריות, בהנפקות אג"ח פרטיות ובהנפקות הון.

הענף בו נרשם היקף הגיוסים הגדול ביותר הוא הנדל"ן, שם הסתכם סכום הגיוסים בכ-10.4 מיליארד שקל, עליה של כ-48% לעומת שנת 2011. במגזר הבנקים חלה ירידה של כ-20% בהיקף הגיוסים שהסתכם ב-כ-9.6 מיליארד שקל.

אמש פרסמה הלמ"ס כי בשנת 2012 צמח המשק הישראלי רק ב-3.3%, וזאת לאחר שב-2011 נרשמה צמיחה של 4.5% ובשנת 2010 צמיחה של 5%. : "נתוני הצמיחה אשר פרסמה הלמ"ס מחזקים את הערכות באשר לאובדן המומנטום של הצמיחה בצריכה הפרטית במדינת ישראל", טוען יניב פגוט, האסטרטג הראשי של איילון. שר האוצר יובל שטייניץ, בירך דווקא על נתוני הצמיחה אשר "מציבים אותה במקום טוב ביחס ליתר מדינות המערב, זאת בד בבד עם המשך הגידול בייצוא ובהשקעות במשק".

פרסום נוסף של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הצביע על ירידה קלה בשיעור האבטלה לחודש נובמבר. על פי הדוח, שיעור המובטלים בנובמבר עמד על 6.7%, ירידה של 2.8% לעומת חודש אוקטובר.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן