Forbes Israel Logo

יוצאת מהמערה: כמה שילם מעריץ מיליונר על המכונית של באטמן?

אדם מאריזונה, בעל חיבה עזה לבאטמן ולעוזרו רובין, קנה במכירה פומבית שנערכה ביום שבת את הבאטמוביל המקורית מסדרת הטלוויזיה האייקונית, בסכום של לא פחות מ-4.2 מיליון דולר.

ריק שמפיין, בעל חברת לוגיסטיקה הפועלת באזור פניקס, יצא משם עם מכונית שחורה, עתידנית, בעלת שני מושבים, אשר אשר שימשה את אדם ווסט וברט וורד בסדרה ששודרה בארה"ב בין 1966 ל-1968.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


אדם ווסט, שגילם את באמן בסדרה, עם המכונית במכירה הפומבית | צילום: רויטרס

"מאוד אהבתי את באטמן והגעתי לכאן עם כוונה לקנות את המכונית", אמר שמפיין (56) לאחר שרכש את המותג. "זה חלום שהתגשם".

זו הייתה הפעם הראשונה בה הועמד הרכב למכירה פומבית. בנוסף למחיר שעמד על 4.2 מיליון דולר, יצטרך הקונה לשלם עוד 420 אלף דולר בפרמיות.

צילום מתוך המכירה הפומבית: רויטרס

הבאטמוביל מבוססת על לינקולן Futura מ-1955, מכונית קונספט שנבנתה באיטליה בידי חברת פורד. בשנת 1965, נקנתה מכונית הקונספט במיליון דולר על ידי מעצב המכוניות הנודע ג'ורג' באריס, שב-15 יום בלבד ובהשקעה של 15 אלף דולר הפך את הרכב למותג. מאז ועד אתמול היה באריס הבעלים שלה.

האריס אמר כי כבר סיפק בעבר רכבים לסרטים ולתוכניות טלוויזיה, אולם הפעם הזו שונה במידה ניכרת מהאחרים.

צילום מתוך המכירה הפומבית: רויטרס

"עם כל צליל שנשמע בסדרה רציתי שהמכונית תעשה בדיוק כמו השחקנים", אמר באריס (87) בראיון שהתקיים לפני המכירה הפומבית. "רציתי שהמכונית תהפוך לכוכבת בפני עצמה. והיא הפכה לאחת כזו".

למכונית מסדרת הקומיקס היו מנוע V 8 ומיכשור בהגה, בתוספת פריטים חדשניים כמו כפתור שמעביר הילוכים; אבל דורות של מעריצים עשויים לזכור אותה לטובה דווקא עבור הגאדג'טים שנוספו בסדרה, אשר כללו טלפון במכונית ואת היכולת לפזר דברים כגון שמן, עשן ומסמרים כדי להילחם בנבלים – שלא לדבר על מצנחי תאומים אחוריים לסיבובים מהירים.

האריס אמר כי בתום הסדרה חרש הרכב את ארה"ב, ואז שוכן באולם תצוגה פרטי בקליפורניה. הוא הוסיף כי הגיע הזמן להיפרד מהמכונית הפופולרית ולתת לבעלים חדשים את המפתחות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.