Forbes Israel Logo

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "יש מתווה מוסכם ומאושר להפרטת תעש"

"יש מתווה מוסכם ומאושר להפרטת תעש", כך אמר לפני זמן קצר יו"ר הועדה לביקורת המדינה, אורי אריאל, בשיחה לפורבס.

"הדיונים על הפרטה נמשכו שנים ובתקופה האחרונה משרד הביטחון, משרד האוצר, משרד ראש הממשלה וההסתדרות הסכימו על המתווה". אתמול נועד יו"ר ההסתדרות עופר עייני עם ועדי עובדי תעש ואלו אישרו את המתווה שהוחלט על ידי הממשלה.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, חבר הכנסת אורי אריאל, הודיע מוקדם יותר היום למבקר המדינה על המשך חיסיון מלא על דו"ח תעש ללא הגבלת זמן. הדו"ח שופך אור רשמי על ניהולה של החברה הממשלתית בטחונית בעשור האחרון.

אורי אריאל | צילום: דוברות

על פי המתווה שאושר להפרטה יהיו פיטורי עובדים: "לא מדובר בעובד אחד או שניים – אני מעריך שתהיה כמות גדולה של פיטורים", הוסיף אריאל.

"התהליך מקבל פן רציני – 4 משקיעים גדולים הביעו התעניינות ברכישה, חלקם גם גופים בינלאומיים, המשמעות של ההפרטה היא שהמדינה תפסיק להעביר 60-70 מיליון שקל כל חודש לחברה ולהפסיד קרוב למיליארד שקל בשנה". אריאל הוסיף כי אין שום יתרון או העדפה כי גוף ישראלי ייקח את החברה לידיו. "ירקנו דם בזמן האחרון כדי שזה יקרה והמתווה נותן פתרון לליקויים שנכתבו בדו"ח המבקר".

אריאל הוסיף כי הבחירה לדחות את הפרסום לא היה קל. "הערכנו שבגלל התזמון עלולות להפגע עיסקאות בעשרות מיליוני דולרים ולהביא לפיטורים המוניים, בין זה ובין פרסמו של הדו"ח החלטנו בסופו של דבר לדחות אותו".

דוח מבקר המדינה בעניין תעש היה אמור להתפרסם היום אך נדחה, זו הפעם הרביעית, למועד בלתי ידוע. במקור הדו"ח אמור היה להתפרסם ב-14 בנובמבר. בעבר הביע מבקר המדינה את התנגדותו לדחיית פרסום הדוח ואמר כי היא אינה נעשית בהסכמתו. הדו"ח העוסק במעקב על הדו"חות הכספיים של תעש לשנים 2009-2003. 

התוכנית להפרטת תעש נידונה כבר כשש שנים כאשר הדחייה באישורה נבעה מחילוקי דעות בין משרדי האוצר, הבטחון, משרד ראש הממשלה וההסתדרות. נקודות המחלוקת העיקריות בין הצדדים היו: הסדרת תנאי פרישה של העובדים בחברה לאחר העברת הבעלות, פיצויי העובדים וכן הסדר העברת החברה לנגב במידה ולא תהיה הפרטה בסופו של דבר. כמו כן, משרדי האוצר והבטחון דרשו בעבר כי חברות ממשלתיות, כגון: רפאל והתעשייה האווירית לא יוכלו להשתתף במכרז לרכישת תעש. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.