חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יכול לחייך קצת: רופרט מרדוק התעשר ב-136 מיליון דולר נוספים

בשבוע שעבר, כש"ניוז קורפ" הודעה על החלטתה להפריד את עסקי הבידור והמו"לות שלה, האנליסטים חזו ניצחון גדול למשקיעים. ובכן, מחזיק מניות אחד מפורסם במיוחד כבר קוטף את הפירות מפיצולה של החברה: היו"ר רופרט מרדוק הרוויח אתמול יותר מ-136 מיליון דולר, הודות לחלקו בענקית. המניה של "ניוז קורפ" עלתה ב-1.19% עם סגירת המסחר, לאחר צלילה התחלתית אחרי שיצאה הידיעה על הפיצול לקראת סוף השבוע הקודם.

חדשות טובות. מרדוק, השבוע בניו יורק | צילום: רויטרס

כזכור, חברת הענק תתפצל לשתי חברות רשומות שונות ומנותקות, כאשר מרדוק ימשיך לתפקד כיו"ר של שתיהן, אך יישאר מנכ"ל רק בחברת הבידור (פוקס, סטאר טי.וי. ועוד). חדשות טובות כמו אלו הן נדירות בתקופה זו עבור מרדוק, שהשנה הזו נוראית עבורו מכל בחינה – לו, למשפחתו, לחברה שלו ולמוניטין שלו. 

שערוריית הציתותים והשוחד שכפו סגירה על הצהובון שלו "ניוז אוף דה וורלד" טרם נסתיימה: חקירת לבסון אודות האתיקה בעיתונות עודנה ממשיכה. ברון התקשורת גם ייצר כותרות בסוף השבוע האחרון כשנכנס בעוד נושא חם: טום קרוז, אשר גירושיו מאשתו קייטי הולמס הוכרזו. מרדוק פנה לטוויטר, שם כינה את נטיותיו הסיינטולוגיות של קרוז "מלחיצות", ותיאר את הדת -כת כ"אולי אפילו מרושעת".

תגובותיו עוררו יבבות הן מצד סיינטולוגים מסורים והן מצד משתמשי טוויטר ממוצעים שתהו אם, בעצם, יכול להיות שהוא זורק אבנים מתוך בית זכוכית. אחרים ברשת החברתית הצביעו על כי מרדוק הרוויח מיליונים מטום קרוז, שכיכב בלהיטים גדולים של "פוקס המאה ה-20" כמו 'איש הגשם' ו'דוח מיוחד'. איך שלא יהיה, הכותרות כבר ניתנו, ומרדוק שוב מחייך בדרך אל הבנק.

הקפיצה בת 136 מיליוני הדולרים בשווי הנטו של מרדוק הופכת אותו לאחד המנצחים הגדולים של אתמול ברשימת המיליארדרים הגדולים של פורבס, המתעדכנת בזמן אמת. עוד מזנקים ברשימה העדכנית שניים מהאנשים העשירים ביותר בעולם – מוגול הטלקום המקסיקני קרלוס סלים, ששוויו 69 מיליארד דולר, מוסיף  757.5 מיליון דולר להונו, ואורקל ההשקעות וורן באפט, ששוויו 44 מיליארדים, הוסיף 192.5 מיליון. העלייה איננה מייצגת שינוי "אמיתי" בהונם של השניים, שלעתים קרובות עולה או יורד בסדרי גודל של מיליארד דולר ביום אחד. המפסיד הגדול של אתמול: שלדון אדלסון, ענק בתי הקזינו שהפסיד 224 מיליון דולר בתום יום המסחר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן