חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יעלון: יש החרמה של ציבור שלם – המתווה של לפיד לא ריאלי

השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון הגיב הבוקר, על הדיווחים לפיהם טילי סקאד נפלו לידיהם של המורדים בסוריה. "מדינת ישראל איננה מתערבת במלחמת האזרחים העקובה מדם המתנהלת בסוריה" אמר היום יעלון בראיון לגל"צ. "כל עוד זה לא מאיים עלינו, אנחנו לא מתערבים. אנחנו עוקבים אחר התפתחויות, אך כרגע זה לא איום. כשראינו איום פעלנו היכן שנדרש, ונמשיך במדיניות זאת גם בעתיד".

לדברי יעלון, המורדים אינם צריכים להוות דאגה מיוחדת עבור ישראל: "האופוזיציה שלהם מאוד מפולגת. יש גורמים מדאיגים יותר. הם לא מסוגלים לירות טילים, אך כן יכולים לחמם את גבול רמת הגולן; אני מקווה שזה לא יקרה – אבל צריכים להיות ערוכים", אמר יעלון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יעלון הסביר בדבריו מדוע לא הגיבה ישראל על ההתקפות מצד סוריה וציין כי "באירועים כאלה אנו מחליטים מתי לפעול או לא. אין הבחנה בין מורדים לכוחות צבא סורי. כאשר מזהים מקורות ירי פועלים מיד לשיתוקם". עוד אמר יעלון כי הירי האחרון נעשה, ככל הנראה, שלא במכוון והוסיף כי "תושבי רמת הגולן יכולים לחיות בביטחון. צה"ל ערוך היטב כדי להגן עליהם".

צילום: מרק ישראל סלם

בדבריו התייחס יעלון להרכבת הממשלה שמנסה בימים אלו לקרום עוד וגידים. "אנחנו רואים בדאגה את זה שלא מצליחים להרכיב ממשלה. רצינו ממשלה רחבה, בעיקר נוכח האתגרים השונים הניצבים בפנינו". יעלון גם טען כי המצב נזיל: " המצב יכול להשתנות באחת, כמו התנועה של לבני ששמענו מה אמרה לפני, ובסוף חתמה ראשונה. באשר למחנה הלאומי – הוא עלול להיפגע בטווח הקצר והארוך בגלל החרמות של הבית יהודי".

עוד על החרמת החרדים, אמר יעלון: "קורה פה משהו חמור. החרמה של ציבור שלם. אני מכיר את נושא השוויון בנטל – זה פצע פתוח ומדמם בחברה הישראלית, אך לא חשבתי שאוכל לטפל בזה באיזו חקיקה – כמו שלפיד הלך למתווה שהוא לא ישים ולא ריאלי".

יעלון ציין כי התהליך צריך להיעשות בשיתוף ולא בכפיה, כפי שקרה בעת האחרונה – כאשר העלינו את מספר המשתתפים הנושאים בנטל, הן בצבא והן בשוק העבודה. ציבור החרדים גם הוא כבר מבין שמה שהיה לא יהיה".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן