Forbes Israel Logo

יצאו בחוץ: מלחיאני ועד גרמן – ראשי הערים שלא נכללו בדירוג

שלושה שמות בולטים היו בעלי פוטנציאל גבוה להתברג בעשירייה אילולא פרשו לאחרונה מתפקידם במסגרת המרוץ לשלטון המרכזי: יעקב אשר מבני ברק, יעל גרמן מהרצליה ומאיר כהן מדימונה – כולם עד לא מזמן ראשי עירייה וכיום חברי כנסת ושרים מן המניין. השופטים ציינו את מנהיגותם של השלושה ואת פועלם המשמעותי בעירם במהלך כהונתם. לצד זה ציינו השופטים לשבח גם את רון נחמן ז"ל, מי שהיה ראש עיריית אריאל מתחילת דרכה, ונפטר בתחילת השנה.

נעדר מהרשימה שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים, אשר בחודש האחרון הוגש נגדו כתב אישום על ידי פרקליטות המדינה בגין עבירות שוחד. בזמן סקירת ראשי הערים בישראל כתב האישום טרם הוגש, והשופטים נאלצו להגיע להחלטה האם לכלול את לחיאני במתן הנקודות או להוציאו מחוץ לרשימה מתוקף הבעייתיות המרובה בקריטריון טוהר המידות.

לחיאני I צילום: מתוך ויקיפדיה

השופטים שהעניקו לו ניקוד גבוה ציינו שלולא סוגיית זו, לחיאני היה מתברג גבוה בדירוג, בעיקר מפני שמבחינות רבות לחיאני הצעיד את בת ים ממצב של עיר כושלת לעיר אטרקטיבית. לחיאני הוגדר כבעל חזון, אשר הצליח בעשור האחרון למתג את בת ים כעיר עם חזון אורבני, לבצע תמורה משמעותית במערכת החינוך שלה ולחולל בעירו מהפכה נדל"נית. עם זאת, עם פרסום ההחלטה על הגשת כתב האישום, הוא הוצא כליל מהדירוג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן