Forbes Israel Logo

ירידה של 62% בהשקעות תושבי החוץ במניות הישראליות בספטמבר

תושבי חוץ השקיעו נטו כ-60 מיליון דולר במניות הישראליות בחודש ספטמבר, ירידה של 62% מחודש אוגוסט וירידה של 77% מאז חודש יולי, כאשר בחודש זה הסתכמו ההשקעות במניות הישראליות בכ-260 מיליון דולר, כך על פי נתונים שמפרסם היום בנק ישראל. הירידה החדה נובעת בעקבות החגים הרבים שחלו בחודש ספטמבר ומיעטו את ימי המסחר בחודש זה.

בשוק האג"ח הסתכמו היקף ההשקעות נטו של תושבי חוץ בכ-110 מיליון דולר, עלייה של 22% לעומת אוגוסט ונתונים ראשוניים לחודש אוקטובר מצביעים על גידול בהשקעות של תושבי חוץ באג"ח ממשלתי. בתוך כך, נרשמו בחודש ספטמבר מימושים של אג"ח ממשלתי בהיקף של כ-80 מיליון דולר ומתחילת השנה מימשו תושבי חוץ נטו אג"ח ממשלתיות בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר, ושל כ-3.3 מיליארד במק"מ.

צילום: רויטרס

מצדו השני של המטבע, בחודש ספטמבר הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות זרות בחו"ל בכ-740 מיליון דולר, ירידה של כ-5% מחודש אוגוסט שם נעמד הנתון על 780 מיליון דולר. מתוך ההשקעה במניות הזרות 590 מיליון דולר הוזרמו על ידי המוסדיים, 130 מיליון דולר על ידי המגזר העסקי וכ-20 מיליון דולר על ידי משקי הבית בישראל. בזירת האג"ח מימשו תושבי ישראל נטו באג"ח בחו"ל כ-60 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן