Forbes Israel Logo

ירידות חדות באירופה, דראגי: "משבר החוב מתחיל להשפיע על גרמניה"

השווקים באירופה סגרו במגמה שלילית ורשמו ירידות שערים חדות לאחר דבריו של נגיד הבנק המרכזי, מריו דראגי, כי משבר החוב באירופה זולג לגרמניה, הכלכלה החזקה ביותר באירופה, בנוסף הורידה הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה של גוש היורו ושל גרמניה. היום יצביעו הפוליטיקאים ביוון על חבילת צעדי הצנע.

המדדים המובילים באירופה רשמו ירידות שערים חדות כאשר מדד ה-Cac 40 הצרפתי ירד ב-1.5%, הDax הגרמני משיל 1.9% מערכו ואילו הבורסה בלונדון ירדה ב1.6%.

"גרמניה הייתה עד כה מבודדת במידה רבה מהקשיים בגוש היורו. אבל הנתונים האחרונים מצביעים על התפתחויות כי שמתחילות להשפיע על הכלכלה בגרמניה", אמר דראגי לעיתונאים בבריסל. בתוך כך חתכה הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה של המדינה לשנת 2013 מ-1.7% ל-0.8%. "אירופה עוברת תהליכים מקרו-כלכליים קשים שדורשים התאמה ועיצוב מחדש", אמר נציב המטבע האירופי, אולי ראן. "הכלכלה האירופית מפליגה בתוך מים סוערים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הנציבות האירופית חתכה גם בתחזית הצמיחה של גוש היורו בשנה הבאה כשהורידה אותו מ-1% ל-0.1% בלבד. הנציבות חוזה כי כלכלתה של ספרד תתכווץ ב-1.4% השנה וכמו כן גם בשנה הבאה, תחזית קשה יותר מזו של ממשלת ספרד עצמה. באשר לשנה, אישררה הנציבות כי כלכלת גוש היורו המורכבת מ-17 מדינות נמצאת במיתון ולאחר שני רבעונים של צמיחה הודיעה על נסיגה של 0.4% מהתמ"ג.

דבריו משכו את השווקים לירידות – דראגי | צילום: רויטרס

ממשלת יוון תצביע היום על אישור חבילת הצנע הנדרשת כדי להבטיח את הסיוע הבינלאומי כשהערכות הן כי ראש ממשלת יוון, אנטוניו סאמארס יצליח להשיג רוב דחוק בהצבעה. ברחובות יצאו אלפים למחות על האישור הצפוי בהצבעה. אישור ההצבעה יביא בשלב הראשוני 13.5 מיליארד יורו לקופת יוון ויהווה צעד ראשון בדרך לעוד 31 מיליארד יורו שיגיעו בהמשך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.