Forbes Israel Logo

ירידות שערים בנעילת הבורסה בתל אביב; מניות הבנקים במוקד

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים, על רקע הירידות באסיה ובאירופה והמתנה לאירועים כלכליים חשובים. מניות הבנקים הגיבו להמלצות ועדת שטרום.

עם נעילת המסחר ירד ערכו של מדד ת"א 25 ב-0.2%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.3% ומדד הנפט והגז התכווץ ב-0.5%. מנגד, מדד הנדל"ן רשם עלייה של 0.3% ומדד הבנקים ומדד התקשורת הוסיפו 0.6% לערכם.

מניות הבנקים ריכזו היום עניין במסחר על רקע פרסום המלצות ועדת שטרום להגברת התחרות במערכת הבנקאית, ביניהן הגבלת הנפקת כרטיסי אשראי. יחד עם זאת, עם תום המסחר רשמו מניות הפועלים ולאומי עליות בשיעור של 0.6% ומניית מזרחי התחזקה ב-0.5%.

המדדים המובילים באסיה ננעלו הבוקר במגמה שלילית והמסחר בארה"ב נפתח בירידות שערים, לאחר שאמש עמדה במוקד המסחר עסקת מיקרוסופט ולינקדאין. כמה אירועים כלכליים חשובים מעסיקים את העולם בימים אלו. בראשם עומדת החלטת הריבית הקרובה של הפד האמריקאי, כאשר תוצאות מדד התעסוקה חתכו את התחזיות להעלאה. ב-23 לחודש יגיעו לקיצם ההימורים על "הברקסיט" – תוצאות משאל העם בו יחליטו אזרחי בריטניה האם לעזוב את האיחוד האירופאי. בנוסף ממתינים בעולם להחלטת הריבית ביפן ולתוצאות הבחירות בספרד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.