חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ישראל מש(ת)תפת: הדירות המבוקשות ביותר ב-Airbnb

ישראלים, כך מסתמן, מרוצים מהשירות שמציע Airbnb: ברחבי הארץ מוצעים כמעט 5,000 נכסים, ממרפסת סגורה בדרום תל אביב ועד וילה פרטית בהרצליה פיתוח, והשימוש שלנו באתר כתיירים הולך וגובר. בתמונות בעמודים אלו תוכלו להציץ לדירות המבוקשות ביותר בישראל, לפחות לפי האתר. "השוק הישראלי של Airbnb נחשב לשוק עם צמיחה מאוד מהירה", אומר אוייגן מירפולסקי, מנהל הפעילות העסקית של Airbnb במרכז ומזרח אירופה ובישראל. "ישראל נמצאת ברשימת 20 האומות הכי מטיילות שלנו. בשנה החולפת הייתה לנו צמיחה של 530% בישראל, והתיירים הישראלים הזמינו חדרים ביותר מ־80 יעדים מסביב לעולם".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לכל הכתבות בפרויקט הכלכלה השיתופית לחצו כאן

מירפולסקי מדווח שהישראלים אוהבים לנסוע לניו יורק, פריז וברלין, ומזמינים בעיקר דירות ובתים שלמים ולא חדרים משותפים. מנגד, התיירים שמגיעים לישראל מזמינים בעיקר לתל אביב וירושלים, אבל לדבריו, גם חיפה ונתניה הפכו פופולריות בשנה האחרונה. המחירים כאן וכאן מגוונים, ומשתנים בהתאם לנכס ולעונות השנה. "המארחים יכולים לקבוע מחיר, ולשנות אותו בהתאם לדרישות, לעשות מבצעים וכדומה", אומר מירפלוסקי. "אנחנו מלווים את המארחים בהליך הרישום ומסייעים להם לקבל החלטות מושכלות, אבל ההחלטה הסופית היא שלהם".

מהי המדיניות לגבי הגנה על רכוש הלקוחות ואבטחת התשלום?

"הביטחון והשקט הנפשי של חברי קהילת Airbnb נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו מציעים באתר יותר מ־40 פרמטרים שמסייעים להשיג את המטרה הזאת, בנוסף לטיפים לשהייה מוצלחת ולהזמנת דירות מאובטחת, כדי לצמצם את מספר התלונות של הלקוחות. המערכת מאפשרת לנו לטפל בזמן אמת וכמה שיותר בכל תלונה".

הנוף מבית אנדריאנה, חיפה | צילום: Airbnb

"Airbnb מושתתת על מערכת של אמון וביטחון, ואנחנו נותנים לחברי הקהילה מגוון של כלים, כמו צלמים מקצועיים, חוות דעת של אורחים שמתפרסמות רק אחרי שהאורח ביקר בנכס, וחיבורים חברתיים – אורחים יכולים לתקשר באמצעות הפייסבוק, ולבדוק אם יש להם חברים משותפים".

בדרך לחתונה עוצרים בדירת פאר במרכז ברצלונה / טור אישי מאת דן גרינברג

החלטנו לעשות מעשה אמיץ, לברוח לחופש של שבועיים לפני החתונה. אנחנו הרי כבר סחוטים, ירח דבש לא יהיה בקרוב, אז נעשה כמה ימים בברצלונה ונחזור, ניסיתי לשכנע את עצמי תוך כדי התעלמות מאינסוף ההכנות שמחכות לנו עם שובנו.

כמו על אוטומט נכנסתי לאתרים הרגילים במטרה לחפש מלון. אחרי 10־20 מלונות סטנדרטיים שמציעים לך את אותו חדר נעים ואינטימי – שבתרגום חופשי מאירופית מדוברת זה "קטן וטחוב" – נזכרתי ב־Airbnb. כבר המון זמן רציתי לנסות את האתר. הקשתי ברצלונה ואת התאריכים (טסים יום אחרי הפגישה עם הרב, חוזרים יום לפני המדידה האחרונה), ורשימת החדרים הפנויים התגלתה לפניי במלוא הדרה.

מהתוצאה הראשונה כבר הייתי בטוח שזאת הדירה שלנו, ואם אפשר גם לתמיד. המיקום: רובע Born המרכזי והשיקי. המחיר: 85 יורו, סביר לחלוטין לעיר מרכזית באירופה. והתמונות: כאילו נלקחו ממגזין בניין ודיור ברצלונה.

כמו ישראלי טוב, מיד התחלתי לחפש את הקאץ'. לא מצאתי כזה. הביקורות מהללות ואפילו קלאודיה, בעלת הדירה, נראית שמחה ואימהית בתמונת הפרופיל. עוד כמה הקלקות על דירות שהתחרו על הזכות לארח אותנו, אבל קלאודיה כבר כבשה את לבי. יכולתי כבר לראות את עצמי יושב בסלון מול קיר הלבנים האדומות שבתמונה (מה?!), משתזף בשמש בבלקון שעל הגג או משרבב "בואנס דיאס" נונשלנטי לשכן, בזמן שאני עושה את עצמי בודק את תיבת הדואר בבניין.

מילאתי את הפרטים שלנו ושיגרתי לקלאודיה מסרון דרך האתר, מין סוג של ראיון קבלה. סיפרתי לה שאנחנו מתחתנים (תירוץ שגיליתי כפותח דלתות) ושנשמח אם תאשר אותנו. קלאודיה השיבה בזריזות והדירה הייתה שלנו! אמנם מדובר רק בארבעה ימים, אבל תחושת האושר השתוותה לרגע חתימת החוזה על דירה להשכרה במרכז תל אביב, רק בלי הלחות והסבל בחיפוש.

כמובן שמאותו הרגע ועד שהגענו לברצלונה הסתובבנו בתחושות חרדה מסוגים שונים (אולי צילומי הדירה נעשו בעדשה ממש רחבה? אולי קלאודיה היא רוצחת סדרתית ועוכרת ישראל?), אבל לבסוף הצלחנו לעשות את המעבר מדירת שני החדרים ה"אינטימית" שלנו בתל אביב, לבעליה הזמניים של דירה מהעשירון שמעלינו. לשמחתנו הרבה חדר המלון הסטנדרטי הוחלף בדירה נהדרת עם סלון רחב, מקלחת מפנקת ואפילו מעלית. ממש חוצלארץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן