חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כביש 6 מתרחב: עד 2017 יושלם הקטע מיקענם ועד מחלף סומך

כביש "חוצה ישראל" מתרחב: הוועדה המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה וחברת כביש חוצה ישראל הודיעה הערב על בחירת חברת "שפיר הנדסה חוצה ישראל צפון" כמציע המועדף במכרז שנעשה להרחבת הכביש.

החברה תהיה אחראית למימון, תכנון, סלילה והפעלת הקטע הצפוני של כביש 6 ממבואות יקנעם ועד מחלף סומך. כביש האגרה צפוי להיפתח בשנת 2017.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

אורך הקטע החדש יהיה כ-20 ק"מ, והוא יכלול בתוכו 3 מנהרות – יקנעם, רכסים ואיבטין, כמו כן ההרחבה תכלול שדרוג של כביש 70. תקופת הזיכיון תימשך 34 שנים כאשר חברת "שפיר הנדסה" מתחייבת להקים את הכביש במשך שלא יעלה על 40 חודשים. עלות ההקמה, מעל 2 מיליארד שקל.

כביש 6 | צילום: ויקיפדיה

על פי ההסכם שנחתם, הנסיעה במנהרות החדשות בכביש תהיה מחויבת באגרה אשר גובהה ייקבע על פי שעות מצב התנועה בשעות השיא והשפל. הנסיעה בקטעים הקיימים והמשודרגים של כביש 70 לא תחויב באגרה.

"סלילת הקטע החדש תקצר את הדרך לגליל המערבי באופן ניכר, ותהווה נדבך חשוב לפיתוח התעסוקה וההתיישבות באזור הצפון", אמר שר התחבורה, ישראל כץ. לדבריו משרד התחבורה מקדם בימים אלה גם את החלק הדרומי של הכביש בקטע שבין רהט ללהבים, באורך של כ- 20 ק"מ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן