Forbes Israel Logo

כיצד יגיבו הדולר והאירו להחלטת הריבית באירופה ולדו"ח התעסוקה בארה"ב?

שני אירועים מרכזיים יכתיבו היום ומחר את הכיוון אליו ילכו האירו והדולר בתקופה הקרובה: החלטת הריבית של הבנק האירופי המרכזי – ה-ECB, ודוח התעסוקה החודשי שיתפרסם מחר בארה"ב.

בשווקים צופים כי ה-ECB יחליט היום בצהריים על הורדת הריבית בגוש האירו לשיעור שפל של 0.15% -% 0.1. הריבית על פיקדונות בבנקים תהפוך לשלילית או לחילופין יוחלט על מדיניות הרחבה כמותית. ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "ההערכות הללו הכבידו בשבועות האחרונים על האירו והוא צנח לרמות שפל הן למול הדולר והן למול השקל."

בחודש החולף שיעור האינפלציה באירופה עמד על 0.7% בלבד במונחים שנתיים, רחוק מהיעד של הבנק המרכזי לאינפלציה של 2%. כמו כן, ישנה אכזבה באירופה משיעור האבטלה הגבוה ששורר ביבשת – סביב 12% כבר מעל שנה, ללא סימנים משמעותיים לשיפור במצב. כל אלה תומכים בתחזיות האנליסטים להורדת הריבית.


האם תונהג לראשונה ריבית שלילית על פקדונות בגוש האירו? | צילום: shutterstock

כלכלני קבוצת אופקים מציינים גם את נתוני התעסוקה האחרונים בגרמניה – הכלכלה החזקה ביבשת, שאכזבו והצביעו על עלייה של 25 אלף מובטלים, בעוד הצפי היה כי מספרם ירד ל-15 אלף. מדובר בעלייה החדה ביותר במס' המובטלים זה 5 שנים.

"האירו-שקל נסחר כעת בקרבת הגבול התחתון של טווח המחיר בשנה וחצי האחרונות, שתחתיתו באזור 4.70. אם אכן האירועים הבנק המרכזי יבצע הורדת ריבית וירמוז על צעדים מרחיבים נוספים אנחנו עשויים לראות שבירה מתחת לתמיכה הקריטית הזו והאצה של הירידה מטה לרמות שפל חדשות", צופים ב-FXCM ישראל.

באשר לדולר, בשווקים ממתינים כעת לדוח התעסוקה אשר יתפרסם מחר וצפוי להצביע על תוספת של 215 אלף מקומות עבודה במאי. נתון מעל 200 אלף יחזק ביתר שאת את האמון בקצב ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית וידחוף את הדולר מעלה.

"הדולר-שקל ממשיך לנוע גם השבוע בתוך טווח שבין 3.45 ל-3.50. כעת נראה שהצמד עושה את דרכו שוב לעבר האזור העליון של הטווח ב-3.50. נתון תעסוקה חיובי מחר בהחלט יסייע לחזק את המומנטום", מציינים בבית ההשקעות. "מנגד, נתון מאכזב שוב יטה את הכף כלפי מטה. ירידה מתחת ל-3.46, תסלול את הדרך לעבר תחתית הטווח ב-3.454."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.