חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כך הפסקתי לפחד וקניתי את שמלת הכלה שלי באינטרנט

את שמלת הכלה שלי קניתי באינטרנט. זה לקח כמה שבועות, עשרות אימיילים היסטריים ביני לבין אימא, אחות וחברות, שאלות ותשובות עם אתרים ומוכרים, ונגמר בשמלת וינטג׳ היסטרית, במחיר מגוחך שכאן הייתי משלמת רק על ההינומה. 

אני לא ממליצה לכולן לקנות דווקא את שמלת הכלה שלהן אונליין. הלחץ סביב החתונה אינטנסיבי גם ככה, ואין צורך להוסיף לו סוגיות טורדניות כמו האם יגיע, מתי יגיע, האם זה יהיה במידה שלי, האם זה ייראה בדיוק כמו שהבטיחו וכו׳ וכו׳. מצד שני, אני השתמשתי בנוסחת התוחלת משיעורי הכלכלה והסטטיסטיקה, הערכתי את חיבתי לסיכונים (נמוכה מאוד), את עלות השמלה (בינונית), את הסיכוי שהשמלה תהיה אסון קולוסאלי (30%) ואת עלות התחליפים (גבוהה עד גבוהה מאוד). הופה לנוסחה הבסיסית ביותר, וגיליתי שלנוכח הנתונים האישיים שלי, של השמלה ושל האלטרנטיבות, ההשקעה תהיה משתלמת. אז הזמנתי שמלת כלה באינטרנט. היא הגיעה בזמן, והיא הייתה כל כך מושלמת שלא נדרשתי ולו לתפר תיקון אחד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אבל אני כן ממליצה לנשום עמוק, לפתוח את הדפדפן, ולהתחיל לגלות את העולם הגדול והמופלא שנמצא מעבר לגבולות המכס של ישראל. מכיוון שישראל היא שוק קטן יחסית, מגיעים אלינו פריטים מאוד נבחרים מקולקציות האופנה בעולם. גם הפריטים שכבר מגיעים מתומחרים בצורה שערורייתית, ומגיעים באיחור. כך יוצא ששמלה של לנוון, למשל, מגיעה לכיכר המדינה חודשיים־שלושה אחרי שהגיעה לחנויות בפריז, ועולה פי שניים או שלושה. רוב הסיכויים שלכיכר הגיעו רק המידות הפופולריות, בצבעים שבעלת הבוטיק ראתה לנכון לבחור. גבירותיי, באינטרנט יש את כל הצבעים, את כל המידות, וזה עולה הרבה פחות. 

בשנים האחרונות הספקתי לקנות משקפי שמש, בגדים, נעליים, קינדלים וגאדג׳טים אחרים מחנויות ברחבי העולם. למעט על דואר ישראל, עוד לא מצאתי על מה להתלונן. המבחר והיכולת שלי להגיע לרמה מדויקת של פרסונליזציה שווה, להערכתי, את הסיכון. נכון, הרכישה באינטרנט דורשת קפיצה למים עמוקים, אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים ללמוד לשחות. העתיד נמצא בקניות אונליין, מכיוון שההיצע אינסופי והיכולת שלכם לבחור בצורה נכונה משתפרת פלאים. גם השירות של חנויות מקוונות טוב לעתים קרובות מאשר מתחרות אופליין, בגלל הרצון לרצות את הלקוחות החדשים ולהעמיק את הקשרים איתם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן