Forbes Israel Logo

כך יתחיל האסון הכלכלי הבא: 9 התרחישים הקיצוניים של 2015

סקסו בנק (Saxo Bank) מפרסם את "התחזיות השערורייתיות" שלו לשנת 2015. מדובר ב-9 תרחישי קיצון, שהסבירות להתממשותם אמנם נמוכה, אך קיימת. בין השאר מציג הבנק את האפשרות שסין תוריד את כרך היואן ב-20%, שהאקרים יפגעו בסחר האלקטורני ויגרמו לקריסה של מניות כמו אמזון, ושרוסיה תגיע לשמיטת חובות. לתרחישים אלה, אם יצאו לפועל, עשויה להיות השפעה משמעותית על השווקים, אך למרות זאת, השווקים אינם מתמחרים נכונה את הסיכוי להתממשותם.

"התחזיות השערורייתיות הן מעין תרגיל שנועד לדמיין את התרחישים השליליים שעשויים להפוך את עולם ההשקעות על פניו", אומר הכלכלן הראשי של הבנק, סטין יקובסן. "המטרה היא לאפשר למשקיעים לבחון את ההנחות שלהם לגבי העתיד ואת ההשפעה שתהיה לאירועים אלה, אם יצאו לפועל, על תיק ההשקעות שלהם. 

"2015 צפויה להיות שנה קשה, שנה שסביר להניח שבעתיד נזכור אותה כנקודת שפל בכל דבר", מסכם הכלכלן הראשי של הבנק, סטין יקובסן. "האינפלציה הגיעה לרמות שפל שלא נראו עשרות שנים, רמות הריבית בעולם נמצאות אף הן בשפל, ומחירי האנרגיה ירדו משמעותית. העדר תנודתיות בנתונים ובמחירי הנכסים גורמים למשקיעים לתחושת ביטחון מוטעית, וזה בדיוק מה שעלול לגרום למהפך ב-2015. ייתכן שהמהומה שראינו בשווקים בשבוע אחד באוקטובר היתה רק הקדימון למה שצפוי, ואם זה אכן כך, אנחנו עומדים לחוות רכבת הרים ב-2015".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן