חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כלכלית ירושלים מוכרת 15 נכסים בצרפת תמורת 59 מיליון שקל

חברת כלכלית ירושלים, מקבוצת פישמן, הודיעה היום על מכירת מלוא אחזקותיה בחברה בת, המחזיקה בקבוצת חברות בנות, המחזיקות ב-15 נכסים ברחבי צרפת.

מדובר ב-15 נכסים בשווי מוערך של כ-1.32 מיליארד שקל, וכנגדם התחייבויות נטו בסך של 1.38 מיליארד שקל, הכוללות הלוואת Non Recourse שיתרתה עומדת על כ- 1.08 מיליארד שקל, והתחייבויות נוספות נטו בסך של כ-294 מיליון שקל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במסגרת העסקה, תעביר כלכלית ירושלים את אחזקותיה בחברה הבת הזרה ובחברות הבנות המוחזקות על ידה בתמורה לזכות השתתפות של כ-50% מהרווחים העתידיים, לאחר פירעון ההלוואה והחזר הוצאות הרוכש. כמו כן, התחייב הרוכש להיכנס, לאחר חתימת הסכם מחייב, למשא ומתן עם המלווה על תנאי ההלוואה.

עם השלמת העסקה צפויה החברה לגרוע ממאזנה המאוחד של החברה את הנכסים וההתחייבויות ולרשום בדוחותיה הכספיים רווח בסך של כ-59 מיליון שקל.


אליעזר פישמן | צילום: חן חממה

"מדובר במימוש המשפר באופן משמעותי את יחסיה הפיננסים של החברה", אמר היום מנכ"ל כלכלית ירושלים, דודו זבידה. "המימוש מביא לרישום רווח של כ-59 מיליון שקל ומאפשר גריעת התחייבויות של כ-1.4 מיליארד שקל. בנוסף, יוצרת המכירה לחברה הזדמנות ליהנות ממחצית מהרווחים העתידים מהפורטפוליו לאחר התאמות וללא סיכונים פיננסים".

זבידה הוסיף כי "מדובר בהמשך ישיר לתוכנית העבודה של הקבוצה שבבסיסה חיזוק ההון העצמי והיחסים הפיננסים, תוך השאת תשואה לבעלי המניות. תכנית זו זוכה לאמון המשקיעים כפי שבאה לידי ביטוי בסנטימנט החיובי בניירות הערך של החברה בחודשים האחרונים".

כלכלית ירושלים פועלת, בעצמה ובאמצעות חברות מאוחדות, בתחומי הנדל"ן השונים, לרבות השכרת נדל"ן מניב למטרות מסחר, מלאכה, תעשייה, הייטק, משרדים ולוגיסטיקה וכן למגורים ולמלונאות, רכישת קרקעות ופיתוחן, והקמת מבנים, המיועדים בעיקר להשכרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן