Forbes Israel Logo

כל הסיפור בגרף אחד: כך שולטת גוגל על 40% מהאינטרנט

קשה מאוד להעריך בדיוק איזה חלק מתעבורת מהאינטרנט נמצא בשליטתה של חברה אחת. אי אפשר להסתכל על הגורם שמשלם על התעבורה, משום שיש כל כך הרבה אנשים עם תשתית משלהם, והתעבורה הזו לא יוצאת לשוק הפתוח. אנו גם לא יכולים לסכום את השירותים הבסיסיים שמוצעים, משום שיש כמות גדולה של תעבורה שלא קשורה כלל לצרכנים עצמם. כך, למשל, אין לנו מושג כמה מתעבורת הרשת מהווים הרובוטים של גוגל, הסורקים בעצמם את הרשת.

אך יש מקרים נדירים שבהם אנו מצליחים לקבל מושג די ברור לגבי רמות התעבורה האמיתיות. ואחרי אחד המקרים הנדירים הללו שהתרחש בסוף השבוע, אפשר כעת לטעון בסבירות גבוהה כי גוגל אחראית לכ-40% מהתעבורה באינטרנט.

שלשום בלילה, למשך זמן קצר מאוד, נפלו כל השירותים של גוגל. הנפילה אמנם ארכה מספר דקות בלבד, אך הייתה מקיפה. בעקבות הקריסה, פרסמה חברת GoSquared, שעושה אנליזות בזמן אמת, את הגרף הזה:

מדובר בנפילה של 40% בכל השירותים, ולאחר מכן זינוק של 50% כשהם חזרו לפעול. למעשה, יש כאן שני מספרים מרשימים ומרתקים. הראשון הוא שגוגל ככל הנראה מהווה כ-40% מהאינטרנט, נתון מדהים לכל הדעות. הנתון השני הוא שלמרות שהנפילה הגדולה לא ממש עזרה ליחסי הציבור של החברה, העובדה שכל השרתים חזרו לפעול בתוך 11 דקות עשתה פלאים לתדמית של החברה. אחרי הכל, טעויות קורות, אך המהירות והאפקטיביות של השחזור מהוות את המבחן האמיתי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.