Forbes Israel Logo

כמה אתם מבזבזים על דברים שאתם לא באמת צריכים?

לא זול בישראל, זה ברור. אבל האמת היא שלצד הקוטג' והמילקי ושכר הדירה שמסרב לרדת, אנחנו גם מבזבזים לא מעט על דברים שהחיים שלנו היו נראים בסדר גמור בלעדיהם. לפעמים אפילו הרבה יותר טובים. בפתחה של שנה חדשה, יצאנו לברר מה העלות השנתית של כל הדברים שאנחנו מוציאים עליהם פה ושם. רמז: די הרבה. מהם הדברים המיותרים שאתם מוציאים עליהם כסף? מוזמנים לספר לנו בתגובות.

אוכל

קפה: 1,300 שקלים

מהפכת הקפה של רשת "קופיקס" גרמה לכולנו להרגיש טוב יותר עם זה שאנחנו קונים קפה בחוץ כמעט כל יום, כי אנחנו גם ככה ממהרים ועייפים מכדי לחכות עד שנגיע למשרד. חמש כוסות קפה ב-5 שקלים בשבוע (הנחנו שבסוף השבוע אתם יכולים להכין בבית) – יעלו לכם 1,300 שקלים בשנה. אם כל כוס תעלה לכם 8 שקלים, מחיר הגיוני בהחלט בבתי קפה, ההוצאה השנתית תעמוד על 2,080 שקלים. אז אולי בכל זאת שווה לחכות למשרד?

ארוחת צהריים בחוץ: 2,600 שקלים

ארוחה בבית קפה או במסעדה פעם בשבוע היא בסך הכול דבר הגיוני וממש לא נחשבת מותרות. ארוחה ממוצעת ואפילו לא יקרה, שתסתכם ב-50 שקלים, פעם בשבוע, תעלה לכם 2,600 שקלים בשנה. אם המנה המועדפת עליכם עולה 60 שקלים, הסכום כבר קופץ ל-3,120 שקלים. וזה עוד בלי הטיפ.

טיפים: 312 שקלים לחסכנים

אין דבר כזה ארוחה בישראל בלי טיפ. אם נמשיך את אותו קו, ונאמר שאתם אוכלים בחוץ פעם בשבוע בעלות של חמישים שקלים, ונגיד שאתם משאירים טיפ של 12% שהם שישה שקלים, עלות הטיפים שלכם תסתכם ב-312 שקלים בשנה. אבל, הסיכוי שאתם באמת משאירים טיפ של שישה שקלים בשבוע הוא כנראה נמוך (בלי לקחת בחשבון את סוף השבוע). אם בממוצע אתם מוציאים 20 שקל בשבוע על טיפים, אנחנו כבר מגיעים ל-1,040 שקלים בשנה.

לשתות ולאכול מחוץ למשרד עולה ביוקר | צילום: fotolia

מים מינרלים: 1,216 שקלים

גם אתם לא מתפשרים ושותים מים מינרלים בלבד? בישראל מים מינרלים הם יקרים במיוחד, ושישיית בקבוקים בגודל 1.5 ליטר עולה בין 11 ל-15 שקלים. אם אתם צורכים שני ליטר מים ביום, ההוצאה הזו תסתכם בכ-1,216 שקלים בשנה בממוצע. אם אתם משפחה ולא חיים בגפכם, ההוצאה הזו כמובן כפולה פי כמה. מי ברז כבר לא נשמעים רע כל כך.

יופי

מניקור-פדיקור: 10,400 שקלים

אם מני-פדי פעם בשבוע הוא הפינוק שלכן (או שלכם?), ובהנחה שאתן משלמות מחיר ממוצע של 200 שקלים לשניהם יחד – ההוצאה הזו צפויה להסתכם ב-10,400 שקלים בשנה. אם אתן מצליחות לחסוך ומצאתן מקום שבו זה עולה רק 150 – ההוצאה השנתית כבר פוחתת ל-7,800 שקלים.

גבות: 780 שקלים

מי שמבקרת אצל הקוסמטיקאית פעם בשבועיים כדי לעשות גבות, במחיר ממוצע של 30 שקלים – צפויה להוציא מכיסה סכום של 780 שקלים בשנה. אם נדרש ביקור של פעם בשבוע – ההוצאה תכפיל את עצמה ותגיע ל-1,560 שקלים. חברה שלך, לעומת זאת, תעשה את זה בחינם.

פן: 4,160 שקלים

עבור אלה מכן שאף פעם לא באמת השלימו עם עצם היותן מתולתלות, פן שבועי במספרה שעולה 80 שקלים, יסתכם ב-4,160 שקלים בשנה. עבור גברים או נשים בעלות שיער קצר, הסכום יצנח ל-2,080 שקלים.

בבית הפן יהיה זול יותר | צילום: fotolia

מכון כושר: 3,000 שקלים

מנוי חודשי למכון כושר ממוצע או מכון כושר לואו קוסט יעלה לכם 250 שקלים. כלומר, 3,000 שקלים בשנה. המחיר במכונים היקרים יכול להיות גם כפול. אנחנו ממליצים לבדוק אם אפשר לשלם פר חודש ולא להתחייב לשנה שלמה, או פשוט לצאת לרוץ בפארק.

חברים ובילויים

חתונות: בין הרבה להרבה מאוד

החישוב כאן תלוי במצבכם המשפחתי והחברתי. כמה חתונות פקדתם, האם מדובר בחתונה של החברים הכי טובים או של קולגה לא מוערך מהעבודה וגודל האירוע. הקנס המינימלי למי שנוהג לבקר בחתונות באופן קבוע יגיע ל-1,000 שקל בשנה, אלא אם כן אתם מקפידים לספר שבאמת רציתם לבוא, אבל הרגשתם לא טוב.

חניה: 1,560 שקלים

חניה בחניון זול יחסית תעלה לכם 15 שקלים. אם תחנו את הרכב פעמיים בשבוע בחניון כזה, נגיד בשישי-שבת (בהנחה שהחניה בעבודה לא עולה לכם כסף), ההוצאה תסתכם ב-1,560 שקלים בשנה. רב-קו היא לא מילה גסה, אתם יודעים.

כניסה למסיבות: 4,160 שקלים

אם אתם מהבליינים, ומבחינתכם סוף שבוע בלי מסיבה הוא לא באמת סוף שבוע – כנראה שאתם גם מוציאים לא מעט על כניסה למסיבות. כניסה למסיבה בעלות של 80 שקלים פעם בשבוע, תסתכם ב-4,160 שקלים. מה רע בקצת מוזיקה וחברים בבית?

אלכוהול: 13,936 שקלים למי שמבלה

כמובן שזה תלוי מאוד בכמה ומה אתם שותים (והאם אתם נשים או גברים, אם נהיה כנים), אבל באופן כללי – אלכוהול בישראל הוא לא דבר זול. משקי הבית הישראלים מוציאים בממוצע 46.4 שקלים בחודש על אלכוהול בחודש. כלומר, 2,413 שקלים בשנה. בהנחה שאתם שייכים לקבוצה שרלוונטית לסעיף המסיבות הקודם, אתם ודאי מוציאים יותר. סוף שבוע של בילויים שכולל שתי בירות, קוקטייל אחד ושלושה צ'ייסרים יעלה לכם כ-150 שקלים בממוצע. בשנה מדובר בהוצאה של 13,936 שקלים. ועדיין לא חישבנו את הרעב שמגיע אחרי השתייה.

לכתבה במאקו

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן