Forbes Israel Logo

כמעט מוכן: צפו בסיור במרכז הסחר העולמי המחודש במנהטן

"זה היה מאמץ רציני למדי, אבל הפרויקט יצא לפועל מהר מאוד", אומר דאגלס דראסט, בהשקיפו אל הנוף הנגלה מהקומה ה-63 במרכז הסחר העולמי החדש במנהטן, ניו-יורק. הבניין הנוצץ מגדיר מעכשיו את קו הרקיע הדרומי של מנהטן – 1,776 רגל (כ-540 מטר) מעל הקרקע. תהליך הבנייה של הבניין הענק נמשך כבר למעלה מעשור – מאז הפיגועים אשר החריבו את מגדלי התאומים בחודש ספטמבר 2001.

12 שנים לאחר מכן, לאחר שורת עיכובים ובעיות נראה כי מרכז הסחר החדש, הנושא תג מחיר של לא פחות מ-4 מיליארד דולר, ייפתח רשמית בשנת 2014. כעת, הפרויקט הסמלי מחפש אחר דיירים – בדמות חברות עסקיות אשר יאכלסו את המשרדים החדשים. בסך הכל הבניין כולל שטח משרדים בן 3 מיליון מטר מרובע, הנפרשים על פני 104 קומות. 55% מהשטח כבר מושכר. כעת מקווים בחברת הבנייה למשוך חברות נוספות ולאכלס במהרה גם את 1.35 מיליון המ"ר הנותרים.

לאחר שבשנים האחרונות שוכרים עתידיים יכלו להתרשם מקומות בשלבי עבודה בלבד, כעת, לראשונה, ניתן להתרשם מקומות משרדים שלמות ומוכנות לאכלוס. לדברי דראסט, כלי השיווק המוביל הוא הנוף הנשקף מהמשרדים: "ביום צלול, הנוף פשוט פנטסטי".

הסיור המאורגן מאפשר להתרשם מקומת משרדים שלמה ומוכנה לחלוטין. הקומה מרוהטת, ומחיצות הזזה מיוחדות מזכוכית אמורות להדגים כיצד ניתן לעשות בחלל שימושים שונים ומגוונים, בהתאם לצרכי החברה. הסיור עצמו מרשים וההדגמה אכן עושה חשק לשכור משרד באחת מקומותיו של גורד השחקים, אך אף אחד מאלו לא מתחרה עם הנוף עוצר הנשימה עליו דיבר דראסט. עשרות קילומטרים מלאים בנוף המטרופולין של מנהטן הנתחמים על ידי פסל החירות, נמל ניו-יורק, פארקים מוריקים והגשר המחבר את מנהטן לשכונות ברוקלין וקווינס. ובמבט למטה, מיד נשקפת האנדרטה המרשימה לזכר קורבנות פיגוע ה-11/09, וגגו המרשים של המוזיאון המציג את תיעוד האירועים הטראגיים.

בשלבי בנייה מתקדמים. מרכז הסחר העולמי החדש | צילום: רויטרס

עד עתה, התעניינות רבה נרשמת דווקא בקרב חברות אשר אינן אמריקניות. חברות ענק, אשר מעוניינות בנציגות על אדמת ארה"ב, נמשכות במיוחד לאתר הסימבולי בלב ניו-יורק. החברות האמריקאיות אשר הביעו עניין במשרדים מגיעות דווקא מחוץ לענף הכלכלה – הענף אשר אכלס את המתחם באופן מסורתי.

מעוניינים לשכור קומת משרדים בגורד השחקים המדובר? מסתבר שהעלות לא תהיה יקרה במיוחד. עלות ההשכרה תחושב לפי מחיר של 75 דולר למ"ר – כמעט כמו העלות הממוצעת למ"ר באזור זה של מנהטן, אשר עומדת על 74 דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.