חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כפי שפורסם בפורבס: מחזיקי האג"ח של אי.די.בי יקבלו 405 מיליון שקל ו-15% מהמניות

עכשיו זה רשמי – אי.די.בי פרסמה את פרטי הסדר החוב המדויקים המופיעים כפי שהתפרסם אתמול בפורבס. על פי ההסדר, אי.די.בי אחזקות תזרים 500 מיליון שקל לקופת החברה. ההזרמה תעשה בשני שלבים: הראשון, הזרמה מיידית של בעל השליטה, נוחי דנקנר, שיזרים 275 מיליון שקל באופן מיידי (כאשר 40 מיליון הוא כבר הזרים מאלשטיין) והשני, הזרמה עתידית שתעשה ב-5 תשלומים שנתיים של 45 מיליון שקל כל תשלום. סך הכל יקבלו מחזיקי האג"ח 405 מיליון שקל.

הסדר החוב עדיין אינו סופי שכן מחזיקי האג"ח יקיימו בזמן הקרוב אסיפה כללית בה יצביעו על אישור ההסדר. גם אחרי אישורו, העניין צריך לעבור אישורים משפטיים רבים ועוד רחוק מאישור סופי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כמו כן, ההסדר כולל מרכיב אקוויטי, על אף שדרישות הנציגויות עמדו על 25% ממניות החברה, ההסכם כולל 15% ממניותיה של החברה. מלבד ההזרמה המיידית ורכיב האקוויטי, ההסדר, שהיקפו הכולל מגיע ל-2.06 מיליארד שקל, כולל גם הנפקת חוב עתידית המגיעה שלוש סדרות: הראשונה בסכום של 1.1 מיליארד שקל. הסדרה הראשונה תחולק לשתי סדרות כאשר הראשונה תעמוד על 775 מיליון שקל ואילו השנייה על (סדרה א2) תסתכם ב-325 מיליון שקל.

צילום: סיוון פרג'

סדרה ב' תונפק בסכום של 300 מיליון שקל אשר תעמוד לפרעון בתשלום אחד בתום 14 שנים מהמועד הקבוע ולא תהיה צמודה למדד כמו סדרה א'. סדרה ג' תסתכם ב-165 מיליון שקל ותעמוד לפרעון ב-5 תשלומים שווים.

במתווה כמו כן, ישנו פטור מתביעות עתידיות מתביעות לבעלי מניות קבוצת השליטה של החברה שישתתפו בהזרמות. בנוסף, המתווה יכלול הוראות נוספות בדבר תנאים בעניין חלוקת דיבידנדים על ידי החברה וצמצום בהוצאות הנהלה וכלליות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן