Forbes Israel Logo

כפי שפורסם לראשונה בפורבס: קשיים בעסקת ווייז וגוגל

ארבעה חודשים חלפו מאז הודיעו גוגל ו-ווייז על עסקת המיזוג ביניהן, ונראה כי כעת עומדת העסקה בפני קשיים, לאחר שרשות ההגבלים האמריקאית החלה בחקירה לבירור מניעי העסקה וכשרותה.

היום, נשלח מכתב מטעם רשות ההגבלים אל מנכ"ל גוגל ישראל ואל מנכ"ל ווייז ישראל ובו דרישה לקבלת מידע מן החברות הכולל מסמכים, דו"חות כספיים ונתונים על עסקאות. הן נדרשות להחזיר תשובה בתוך כשבועיים.

כזכור, גוגל רכשה את מפתחת תוכנת הניווט הישראלית, ווייז בחודש יוני האחרון תמורת 1.3 מיליארד דולר. בינתיים הספיקו שתי החברות לערוך במוצריהן שינויים המשקפים את המיזוג: גוגל שילבה את מערכת דיווחי התנועה של ווייז באפליקציית הניווט שלה, ואילו ווייז הטמיעה את גוגל כמנוע החיפוש באפליקציה, לצד הטמעת שירותי גוגל סטריט וויו ותמונות לווין שיעזרו לקהילת העורכים בתיקוני המפות.

העסקה עם גוגל בסימן שאלה? | צילום: רויטרס

גוגל, שהחזיקה באפליקציית מפות דומה לזו של ווייז, למעשה נטרלה עם הרכישה את יכולותיהן של מתחרותיה (ביניהן אפל ופייסבוק, שניהלו גם הן משא ומתן לרכישת ווייז) ליצור עמה תחרות משמעותית. החשד כי גוגל ביצעה את העסקה על מנת להפוך למונופול בתחום אפליקציות הניווט הוא זה שעומד במרכז הבדיקה של רשות ההגבלים.

כפי שפרסמנו בפורבס כבר בתחילת חודש יוני, דבריו של מנכ"ל ווייז, נועם ברדין, לאחר ההודעה על חתימת העסקה, רק תרמו לחיזוק החשד כי אכן נוצר מונופול: "אנו מרגישים שאנו התחרות ההגיונית היחידה לגוגל בשוק הזה של יצירת מפות מותאמות למובייל, בזמן אמת".

בתוך כך, התפרסם אתמול ברשת בלומברג כי מקורות המקורבים לגוגל סבורים שרשות ההגבלים לא תמנע בסופו של דבר את מימוש עסקת המיזוג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן