חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כתב אישום חמור נגד ראשי המאפיות הגדולות: יצרו קרטל לחם

הרשות להגבלים עסקיים מאשימה את המאפיות הגדולות בישראל בניהול קרטל לחם. בכתב אישום חמור שהגישה היום הרשות נאמר כי בעלי המאפיות תיאמו ביניהם מחירים במטרה למנוע תחרות בשוק. 

הרשות להגבלים עסקיים: המאפיות תיאמו מחירים וחילקו ביניהן לקוחות | צילום: רויטרס

על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, בעלי המאפיות אנג'ל, אורנים, ברמן, דוידוביץ', אחדות, אלומות, מרחבית, דגנית עין בר הסכימו בשלהי חודש פברואר 2010 להימנע מתחרות על אספקת מוצרי המאפיות על ידי חלוקת הלקוחות בין המאפיות. כמו כן סוכם ביניהם על יפעלו מול הקמעונאים להעלאת מחירי הלחם האחיד והחלות לצרכן. להסכמות אלו היו שותפים גם נושאי משרה בכירים אחרים במאפיות השונות. ההסכמות גובשו, בין היתר, בישיבות משותפות במקומות שונים בארץ.

מהרשות להגבלים עסקיים נמסר כי החקירה בעניין החלה במאי 2010, בעיצומו של הקרטל, במסגרתה נערכו פשיטות על המאפיות ונעצרו חלק מהחשודים.

לדברי הרשות: "מדובר בפרשייה חמורה מאוד שנבדקה לעומק על ידי מחלקת החקירות והמחלקה המשפטית ברשות. זוהי אחת ממעבירות הליבה של קרטל וחלוקת שוק, על ידי המאפיות הגדולות, במוצר חיוני לכלל הצרכנים, עם מעורבות ישירה של המנכ"לים והדרגים הגבוהים ביותר בחברות המעורבות. אנחנו מקווים שבית המשפט ימצה עם הנאשמים את הדין באופן המשקף את חומרתם העצומה של המעשים. קרטל משול לגניבה מכיסו של הצרכן."

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן