Forbes Israel Logo

כתב אישום נגד ראש עיריית ר"ג צבי בר: קיבל שוחד של 1.9 מיליון שקל

כתב אישום הוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ראש עיריית רמת גן צבי בר. בר מואשם בקבלת שוחד של 1.9 מיליון דולר וכן רמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. ביחד עם בר מואשמים גם שלושה קבלנים מרמת גן במתן שוחד לבר, מרמה והפרת אמונים. 

כתב האישום מתייחס לארבע פרשות שונות בין השנים 2002-2006 במסגרתן קיבל בר שוחד מחמישה קבלנים ובתמורה פעל לקידום פרוייקטי נדל"ן בהם היו מעורבים. האישום ראשון מייחס לבר לקיחת שוחד בסך כ-224 אלף דולר וטובות הנאה נוספות משני יזמים ברמת גן בתמורה לקידום פרויקט בית ליראור ברמת גן. השוחד ניתן באמצעות החזר הלוואה שלקח בר בלונדון. כספי השוחד הולבנו באמצעות העברות כספים במזומן לחברות בחו"ל ומשם לחשבון ההלוואה של בר בלונדון.

האישום השני מתייחס לשוחד שקיבל בר בצורת מניות שקיבל בנו מיזם נדל"ן בתמורה לקידום פרויקט מגדלי התמרים בעיר. בנוסף בנו של בר מונה כמנהל בחברתו של היזם. כמו כן, בר מואשם כי פעל בניגוד עניינים עקב היותו שותף בחברה אחרת עם אותו יזם בעת שפעל לקידום הפרויקט.

צבי בר | צילום: גדי דנון עיריית רמת גן

לפי האישום השלישי בר לקח שוחד של 100 אלף שקל מבעל עניין בפרויקט חילופי שטחים בעיר רמת גן בין הר נפוליאון לשכונת השקמה. השוחד הוסווה בהלוואה שניתנה לבר למשך שנה, אלא שבתום התקופה הוא לא החזיר אותה ולא נדרש לעשות זאת. במסגרת אישום זה בר פעל גם בניגוד עניינים במסגרות שנות עקב קשריו הכלכליים עם בעל העניין. בכתב אישום זה מופיע גם סעיף שיבוש הליכי משפט.

במסגרת האישום הרביעי מיוחסת לבר לקיחת שוחד בסך 465 אלף שקל וטובות הנאה נוספות מבעל עניין בפרויקט הילקרסט המצוי בשטחה התכנוני של העיר רמת גן, זאת בתמורה לקידום הפרויקט והגדלה משמעותית בזכויות הבנייה בפרויקט.

בכתב האישום מופי גם סעיף חמישי במסגרתו מיוחס לבר עבירות מס הכנסה על סכומי השוחד שלקח בר ולא דיווח לרשויות המס. 

ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה על ידי פרקליט המדינה משה לדור לאחר שימוע שהתקיים בפניו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.