חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לאומי מסיר את הכפפות: צו עיקול זמני לנכסיו של אילן בן דב

בית המשפט הוציא הבוקר צו עיקול זמני כנגד נכסיו של אילן בן דב, בעל השליטה בקבוצת סאני ובטאו.  צו העיקול הזמני כולל את נכנסיו של בן דב, בכללם חשבונות בנק, מגרשים בכפר שמריהו ומניות בחברת ההחזקות שלו.הצו, שהוצא לבקשת בנק לאומי כולל נכסים בסך של 62 מיליון שקל.

צו העיקול של בית המשפט אינו נוגע במשכורתו החודשית של בן דב וכמו כן בחשבונות בנק משותפים של בן דב עם אחרים. על פי הצו, על הבנק לוודא שהעיקול לא יחרוג מעל גובה חובותיו של בן דב.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בן־דב ערב באופן אישי לכ־80 מיליון שקל מתוך החוב הכולל של טאו לבנק. לאומי פנה באוגוסט האחרון לבן־דב ודרש את תשלום החוב, אך נענה בשלילה. בסוף חודש אפריל האחרון, פנה הבנק לבן דב והודיע לו על כוונתו למשש באופן מיידי פקדון אישי של בן דב בסך 26 מיליון שקל.


אילן בן דב | יוסי זלינגר

"במסגרת הפניה העלה בן דב מן הגורן ומן היקב טענות המבקשות לחלוק כביכול על זכות של הבנק לדרוש את פירעון הערבויות ממנו. כן ביקש בן דב לקבל מסמכים שונים מהבנק", כתב הבנק באשר לבקשת המימוש שהגיש באפריל האחרון.

ביוני האחרון בן דב ענה לפניה של הבנק: "במסגרת תשובתו אף התיימר בן דב להודיע על ביטול ערבות. מדובר בביטול חד צדדי וחסר תוקף שאין לו אחיזה בדין כפי שהבהיר הבנק במכתב".

חברות האחזקה של בן דב נקלעו למשבר קשה בשנים האחרונות. בסוף חודש מרץ, פרסמה סקיילקס, חברת הבת של סאני, הערת עסק חי והודיעה כי היא הגיעה לחדלות פירעון. בהודעת החברה נכתב: "קיימים ספקות משמעותיים בנוגע להמשך פעילותה של החברה כעסק חי, יכולתה לפרוע את התחייבויותיה בשנתיים הקרובות במועדן ובמלואן בעתיד הנראה לעין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן