Forbes Israel Logo

לאחר נאום ההרגעה של פוטין – ה-S&P רשם שיא תוך יומי חדש

לאחר יום מתוח במיוחד אתמול שהתבטא בירידות שערים בוול סטירט, התנהל היום המסחר בבורסה בניו יורק במגמה חיובית על רקע הרגיעה במשבר באוקראינה. פוטין הודיע כי רוסיה לא תפעל צבאית בשלב זה וכי אין בכוונתה לספח את חצי האי קרים – בורסות אירופה הגיבו בעליות ומדד ה-S&P בוול סטריט שבר שיר תוך יומי חדש.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-1.4%, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-1.5% ומדד הנאסד"ק הוסיף לערכו 1.7%.

מניית טסלה עלתה ב-1.8% לאחר שהודיעה על תוכנית התרחבות לשוק האירופי. יצרנית המכוניות החשמליות מתכוונת להוסיף נקודות מכירה, תחנות הטענה ומוקדי שירות ברחבי היבשת.


צילום: רויטרס

לאחר שאתמול נפלה הבורסה הרוסית ב-12% וגזפרום המספקת גז לאירופה צללה ב-14%, שבה היום בורסת מוסקבה לעליות והתחזקה בכ-9%. יחד עם זאת, המשבר האחרון חשף שוב את חולשתו של הרובל שצנח אל שפל חדש. מאז תחילת השנה איבד הרובל כ-10% מערכו למול הדולר והדבר פוגע בכלכלה הרוסית. ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הכלכלה היא נקודת התורפה המרכזית של רוסיה, אשר מאלצת את פוטין ליישר קו עם המערב. "מה שמכביד יותר מכול על הרובל הוא העובדה כי האיום המרכזי של המערב כנגד רוסיה אינו צבאי אלא כלכלי", אמרו בבית ההשקעות.

בארה"ב, לא התפרסמו היום נתוני מקרו משמעותיים, והמשקיעים מחכים לדוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי ועשוי להשפיע על החלטות הפד בדבר העלאת הריבית והמשך צמצום ההרחבה הכמותית. "מדבריה של הנגידה בשבוע שעבר, ניתן להבין שהפד מתכוון להמשיך בתוכניתו לצמצום 10 מיליארד דולר נוספים. יחד עם זאת הפתעה לרעה בנתונים כמו למשל דו"ח עם יצירה של 100 אלף משרות בלבד לעומת צפי של 150 אלף, עשוי לטרוף את הקלפים ולהוביל לעצירה של הצמצום", כך צופים הבוקר באקסלנס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.