Forbes Israel Logo

לאמנות יש מחיר: “הדה-וינצ’י האחרון” נמכר בסכום שיא עולמי

הקהל השתנק בפליאה ביום רביעי האחרון בבית המכירות הפומביות Christie's בניו יורק, כשמלחמת הצעות המחירים על ציורו של לאונרדו דה-וינצ'י Salvator Mundi, חצתה את רף 200 מיליון הדולרים. ב-300 מיליון, הנוכחים בחדר המכירה פרצו במחיאות כפיים; כל העניין שודר בשידור חי ברשת עם השהייה קלה, כדי שכל העולם יוכל לצפות.

צפו ברגעי המתח של המכירה ההיסטורית | יוטיוב

הציור, שהוא יצירת פאר – אחת מ-16 יצירות מאומתות של דה-וינצ'י שקיימות כיום בעולם – נמכר באותו יום לקונה אנונימי עבור 400 מיליון דולר, לא כולל עמלות נוספות על סך 50.3 מיליון, מה שהפך אותו לציור שנמכר במחיר היקר ביותר בהיסטוריה.

המוכר הוא המיליארדר הרוסי דמיטרי ריבולובלב, אספן אמנות נלהב שרכש את ה- Salvator Mundi עבור 127.5 מיליון דולר במאי 2013.

ציור שמן של וילם דה קונינג החזיק עד לאחרונה בשיא העולמי של המחיר הגבוה ביותר שציור נמכר בו. המיליארדר קן גריפין, איש קרנות הגידור, רכש את ה- Interchangeשל דה קונינג מאייל התקשורת דיוויד גפן, מיליארדר גם הוא, בספטמבר 2015 במכירה פרטית, כשלפי הדיווחים העלות הגיעה ל-300 מיליון דולר.

לפי דירוג פורבס, ריבולובלב הוא האדם ה-190 ברשימת עשירי העולם, בעל שווי נקי של 7.4 מיליארד דולר. הוא האדם ה-15 בעושרו ברוסיה.

ה-Salvator Mundi, שמכונה ב- Christie's גם "הדה-וינצ'י האחרון", הוא הציור הראשון והיחיד של דה-וינצ'י שאומת כמקורי במהלך המאה ה-21. ציורו האחרון של האמן הגאון שאומת כיצירה מקורית היה ה-Benois Madonna, ב-1909.

ריבולובלב וה-Salvator Mundi | צילומים: יוטיוב

האם הקונה יחשוף או תחשוף את זהותו/ה, הוא דבר שתלוי בו/ה. נכון לעכשיו, המשלם/ת הגדול/ה נותר/ה אנונימי/ת.

"היקף הקונים הפוטנציאלים של יצירה כזו הוא די לא ידוע", אומרת דיאנה ויירקביקי, שותפה ומנהלת הפעילות העולמית בתחום דיני האומנות במשרד עורכי הדין הבינלאומי Withers Bergman L.L.P. "מה שנחמד במכירה פומבית, הוא שאתה יכול למקד בה הרבה מאוד תשומת לב, ואתה יכול לקבל שם אנרגיה ממש טובה, ממהמרים שבכלל לא ידעת שמתעניינים בפריט".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.