Forbes Israel Logo

לא בגלל הלוויינים: מה יש לחברת סקייבוקס שבאמת מעניין את גוגל?

גוגל הודיעה ביום חמישי על רכישת חברת פיתוח הלוויינים סקיבוקס (skybox) שהוקמה ב-2009 וממוקמת במאונטן וויו, קליפורניה. החברה מתמחה בלוויינים יעילים במיוחד, הקטנים פי 20 מלוויין סטנדרטי, צורכים אנרגיה מועטה ומסוגלים לצלם ולשלוח תמונות ברזולוציה גבוהה במיוחד.

"הלוויינים של סקייבוקס יעזרו לשמור על המפות של גוגל מדויקות עם תמונות מעודכנות", כתבה החברה בבלוג שלה לאחר פרסום הרכישה. "עם הזמן, אנחנו גם מקווים שהצוות והטכנולוגיה של סקייבוקס יאפשרו לנו לשפר מתן גישה לאינטרנט ועזרה לאזורי אסון – תחומים שגוגל מגלה בהם עניין זה זמן רב".

במהלך השבועות האחרונים בהם התרבו השמועות על הרכישה הקרבה, זו היתה בדיוק ההנחה: שהתמונות באיכות הגבוהה שמספקים הלוויינים של סקיבוקס יעזו לשפר את גוגל מפס ויסייעו לגוגל במאמציה לספק אינטרנט לאזורים נידחים בעולם.

אך נראה כי הלוויינים של סקייבוקס, מרשימים ככל שיהיו, הם לא המטרה המרכזית של גוגל. מה שגוגל מעוניינת בו יותר, היא יכולת עיבוד הנתונים של החברה. עיבוד מידע לווייני – הפיכת מידע וויזואלי באיכות גבוהה למידע יעיל וזמין עבור חברות, הוא תהליך מורכב. 60 ג'יגה של מידע וויזואלי מלווייני מזג אוויר למשל, יכולים להפוך ל-6 טרה בייטים (6,000 ג'יגה) של מידע אקלימי: תחזיות, כיסוי ענני, ריכוז קרחונים ימיים וטמפרטורת הקרקע. תהליך כזה מתרחש בכל יום.

סקייבוקס מעבדת טרה בייט מידע אחד ליום. עם המשאבים של גוגל, הם יוכלו להפוך את ה-Big Data לגדול אילו יותר: "הגיע הזמן להצטרף לחברה שיכולה לשנות את החשיבה שלנו לרחבה וגדולה אפילו יותר, ושתוכל לתמוך בהאצת השאיפות שלנו", כתבה סקייבוקס לאחר רכישתה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.