Forbes Israel Logo
צנצנת טיפים של טוויטר. אילוסטרציה: Shutterstock
צנצנת טיפים של טוויטר. אילוסטרציה: Shutterstock

לא כולל שירות: טוויטר השיקה פיצ'ר של 'צנצנת טיפים'. מי יקבל תשלום?

הפיצ'ר החדש של הרשת החברתית יאפשר לעוקבים לתגמל את יוצרי התוכן והעיתונאים האהובים עליהם. בהמשך - תיפתח אפשרות לתשלום גם לאמנים

"צנצנת טיפים" ווירטואלית: הרשת החברתית הפופולרית טוויטר השיקה השבוע פיצ'ר חדש, שיאפשר לדבריה "להמשיך ולתמוך בקולות המקוריים והנהדרים של הגולשים ולסייע להם לנהל שיחות משמעותיות".

צנצנת הטיפים תאפשר שליחת כסף בין המשתמשים ברשת החברתית, כך לפי דיווח שפורסם ברשת BBC. נכון להיום, התוסף החדש יאפשר לקבוצה מצומצמת של אנשים לקבל תגמול כספי עבור הציוצים שלהם, כאשר המיקוד יהיה על יוצרי תוכן, אנשי תקשורת, מומחים ונציגים של ארגונים שאינם למטרות רווח.

התוסף יופיע כאייקון קטן בראש הפרופיל של משתמשים נבחרים, ויופיע בשלב ראשוני רק במכשירים סלולריים. עם לחיצה על האייקון – יפתח תפריט שיאפשר בחירה של אמצעי תשלום אלקטרוני דוגמת Paypal.

https://twitter.com/Twitter/status/1390396166496522247

הפיתוח החדש ספג לא מעט ביקורת, הסובבת בעיקר סביב נושא חשיפת מידע אישי של האנשים שמקבלים את התשרים, כמו כתובות מייל אישיות למשל, שנחשפות בעת ביצוע תשלום ב-Paypal.

טוויטר מצידה התנערה מפרצת הפרטיות, וראש מחלקת המוצר שלה, קייבון ביקפור, התייחס לנושא וטען כי אין באפשרותה של טוויטר לשלוט בניהול המידע של ספקיות התשלום השונות.

בשל הכשלים השונים, הפיצ'ר נמצא כעת בשלב ניסיוני בלבד והוא פעיל עבור חלק קטן מהצייצנים נכון לרגע זה. בשלבים מתקדמים יותר, המאפיין החדש צפוי להיפתח לשימוש גם עבור אמנים ומוזיקאים שונים, ובכך לאפשר למשתמשים להביע תמיכה באמנים האהובים עליהם.

צילום תמונת הכתבה: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן