Forbes Israel Logo

"לא מורחת אף אחד": הכירו את המנכ"לית הצעירה שקפה ומאפה הביאו אותה רחוק

אם ביקרתם בסניף רולדין בחנוכה האחרון, יכול להיות שנתקלתם בנתי בר. היא אולי ארזה לכם כמה סופגניות או שכנעה אתכם לרכוש גם סופגנייה עם ריבת חלב. ייתכן כי חשבתם שהבחורה הצעירה והנמרצת היא מלצרית, אולי אחראית משמרת. בטח לא תיארתם לעצמכם שמדובר במשנה למנכ"ל. מאז זרמו כמה קרואסונים ומאפים אחרים בנהר, ובר מונתה למנכ"לית הרשת.

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לרשימת הצעירים המבטיחים בישראל

עבור מי שמכיר אותה היטב לא מדובר בהפתעה. בר מסמנת יעד, חותרת למגע ופוגעת במטרה. כזו היתה מאז ומעולם. אותם מקורבים בוודאי לא יופתעו לראות אותה ברשימת הצעירים המבטיחים בישראל. למעשה, הם בוודאי מצפים לראות אותה ברשימת המשפיעים בהמשך הדרך.

די בשיחה קצרה איתה כדי להבין שמדובר בבולדוזר. בר מאמינה שאדם צריך להוכיח את עצמו, להציג קבלות, כדי לשכנע אחרים. היכן שלא היתה – בצבא, במכללה, או בכל אחת מהחברות שבהן עבדה בשנים האחרונות – תמיד מצאה את הדרך לנקודות המפתח, תמיד חתרה להגיע לתפקידים המשפיעים. היא מתחברת בקלות לאנשים, גם לכפופים לה וגם לאלו שאליהם היא כפופה, ומשקיעה ביחסי אנוש ובקשרים מתוך הבנה כי כך אפשר לקדם היטב את הארגון, וגם להתקדם ברמה האישית.

צילום: רונן מנגן

שעת מבחן

אביה ואמה נפגשו על כר הדשא. הוא היה כדורגלן מכבי נתניה, והיא פיזיותרפיסטית ושחקנית כדורסל. לבר שלושה אחים, מרשימים כמוה – אחות אחת עורכת דין, אחרת מהנדסת חשמל, ואחיה מנהל רשת משקפיים. אביה עוסק כיום בייבוא ובייצוא של כלי עבודה קשים, ואמה מנהלת מכון פיזיותרפיה של קופת חולים. משפחה ספורטיבית, מגובשת ומחוברת מאוד.

את הקריירה המקצועית שלה התחילה כבר בגיל 13. היא הצליחה להתחמק מלפרט בראיון עבודה בת כמה היא בדיוק והתקבלה לעבוד כמדריכה בקייטנה. עד שהתגייסה הספיקה לעבוד ב-30 עבודות – בהן ליצנית וחברת צוות בידור. המעבר לתפקיד קצינת חינוך בצבא היה טבעי.

גם בלימודים האקדמיים בלטה מיד. היא בחרה ללמוד מינהל עסקים במכללת רופין ונבחרה להיות גם יו"ר התאחדות הסטודנטים. ב-2007 ייצגה את 5,000 הסטודנטים במאבקם נגד העלאת שכר הלימוד. "לנו הסטודנטים זוהי שעת מבחן, מבחן לא באקדמיה, אלא מבחן על ידי הממשלה והאוצר הבוחנים את כוחנו ואחדותנו ויכולתנו לעמוד על דרישתנו הבסיסית ללמוד בכבוד בארץ הזאת. במבחן הזה אין מועדי ב' ואסור להיכשל, ועל כן עלינו להילחם בנחישות בכוונה לעלות את שכר הלימוד", כתבה אז לחבריה הסטודנטים.

בסיום הלימודים מצאה עצמה במשביר לצרכן, ותוך תקופה קצרה מונתה למנהלת שיווק סניפים של הרשת. בהמשך עברה לתפקיד מנהלת השיווק של רשת ארומה תל אביב ואירופה. בין היתר השיקה את הסניפים של הרשת בברלין ובפולין. כשגולן עינת, בעלי ארומה תל אביב, רכש 50% מרשת רולדין, היה לו ברור שהוא לוקח את בר איתו. בשנתיים האחרונות היא כיהנה כמשנה למנכ"ל ולפני כחודש מונתה למנכ"לית הרשת. במקביל הספיקה לסיים גם תואר שני במינהל עסקים.

שבע שנים מסיום התואר הראשון, ואת כבר מנכ"לית רולדין. איך זה קרה?
"בנחישות רבה. עקומת הלמידה שלי גבוהה מאוד, אני לא עוצרת לרגע ואני יודעת להתקדם מהר, ובעיקר מחוברת היטב לשטח. אני שולטת היטב בפרטים, אי אפשר לעבוד עליי, ובאותו אופן אני לא מורחת אף אחד".

במילים אחרות, בר יודעת לתרגם את מה שאחרים עשויים לתפוס כחולשה – הגיל שלה והיותה אישה – ליתרון, היא נמצאת בשטח ומוצאת את הדרך לגעת בכל אחד, צעיר או מבוגר. אחת המטרות ששמה לעצמה במסגרת תפקידה הוא שיפור חוויית הלקוח, באמצעות מיתוג מחודש: האריזות, בגדי העובדים והשלטים שונו כולם. מבחינתה להעניק אווירה פריזאית לסניפים של רולדין – כפי ששמה לעצמה למטרה – פירושו לתת פייט גם למאפיות של בירת צרפת. "שיפצנו כ-70% מהסניפים בשנה האחרונה ואנחנו נשלים את המלאכה", היא מספרת בלהט.

שער כושר

הנייר שלה מלא בתכניות. על הכוונת: הקמת עוד כ-20 סניפים של הרשת תוך שנתיים (ובכך להגדיל את מספר הסניפים מ-47 כיום ל-70) וגם הקמת בית ספר ייעודי לאפייה. "חלמתי תמיד להשפיע, ידעתי שאעסוק בחוויה של אסתטיקה, צבע ומכירות", היא אומרת.
  
לא משנה היכן תהיה בהמשך הדרך, ברור לה שתמצא את ההזדמנות להתברג בפוזיציה עם השפעה. "אני רוצה לעשות טוב לעם ישראל", היא אומרת. "אולי אהיה מנכ"לית בחברה או בארגון גדול, אולי אהיה במהלך הדוקטורט". מה שכן, היא רוצה למצוא את הדרך להעביר את הידע והניסיון שלה הלאה, בהרצאות או בסדנאות.

בינתיים, בשנים הקרובות היא מתכננת להמשיך לפתוח את היום עם כריך של רולדין ("טונה או סלמון, הם נהדרים"). את המאפים היא תאכל בישיבות ("ואעבוד קשה בערב כדי להוריד את הקלוריות"), וברגעים קשים, כאשר תקבל נניח נתוני מכירות מאכזבים, או שספק יאכזב אותה, היא תנסה להשתלט על המזג החם שלה ולשלב מדיטציה, יוגה, ריצה והרבה ספורט.

הכתבה מופיעה בגיליון ראש השנה של פורבס

– לרכישת המגזין חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.