Forbes Israel Logo

לא מתרגשים: וול סטריט ננעל בעליות שערים חרף המתח הגובר באוקראינה

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה חיובית על רקע מספר נתוני מקרו מעודדים שהתפרסמו היום – ועל אף תוצאות משאל העם בחצי האי קרים, אשר מעלות מחדש חששות מהדרדרות המצב באזור. מדד הדאו ג'ונס עלה היום ב-1.1%, מדד ה-S&P התחזק ב-1% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.8% לערכו.

אתמול נערך בחצי האי קרים משאל עם בדבר סיפוח אפשרי לרוסיה. התוצאות שהתפרסמו היום מצביעות על רוב מוחץ של יותר מ-90% בעד הסיפוח. רוסיה טוענת כי המשאל עולה בקנה אחד עם החוק הבין לאומי ואילו ארה"ב הודיע כי רוסיה תשלם מחיר על סיפוחה של קרים. בינתיים פרסה רוסיה כוחות רבים על גבול אוקראינה והמערב כבר החל בהטלת סנקציות על בכירים רוסים.


צילום: רויטרס

אך נראה כי עליית המתח סביב המשבר באוקראינה אינה השפיעה היום על המסחר בבורסה בניו יורק, אשר קיבל רוח גבית דווקא משורת נתוני מקרו מעודדים: מדד האמפייר סטייט, הבוחן את סקטור הייצור במחוז ניו-יורק טיפס לרמה של 5.6 נקודות במארס, לעומת 4.5 נקודות בפברואר והתפוקה התעשייתית טיפסה ב-0.6%, מעל צפי האנליסטים שעמד על 0.2%.

האירוע המרכזי השבוע ברמה הפיננסית יהיה ישיבת המדיניות החודשית של הבנק הפדרלי. על פי כל ההערכות הבנק אמור להמשיך בקצב הצמצום שהתווה בחודשים האחרונים ולקצץ את היקף רכישות האג"ח החודשי בעוד 10 מיליארד דולר ל-65 מיליארד דולר, וזאת חרף ההרעה בנתוני המקרו בתקופה האחרונה, המיוחסת בעיקר לפגעי החורף הקשה שפקד את ארצות הברית. החלטה שכזו לא צפויה לעורר גלים משמעותיים בשוק, וזאת מאחר שהשוק כבר תמחר קצב כזה של צמצום. במידה והבנק יפתיע ויודיע על הפוגה בצמצום, לאור הסיכונים המקומיים והגלובליים, הדבר צפוי לעורר בהלה בשוק. ואולם, הסבירות לכך נמוכה. כרגע, עבור הבנק הפדרלי, המשכיות ועקביות הם הדברים החשובים ביותר.

באירופה ננעל המסחר במגמה חיובית גם כן, כשהבורסה הגרמנית הובילה את העליות וזינקה ב-1.4%, כשגם מדד הקאק 40 בפריז הוסיף 1.3% לערכו. בורסות אסיה נסגרו הים בירידות שערים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.