חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לא צומחים: גוש היורו נקלע למיתון השני מאז 2009

משבר החוב באירופה משך את הגוש למיתון השני מאז 2009 ברבעון השני, למרות צמיחה מתונה שנרשמה בגרמניה ובצרפת, כך פורסם היום. כלכלות צרפת וגרמניה צמחו ב-0.2% בחודשים יולי-ספטמבר, אך הצמיחה לא עזרה לגוש בן 17 המדינות להימנע ממיתון, לאחר שכלכלותיהן של הולנד, ספרד, איטליה ואוסטריה התכווצו.

התוצר של האיחוד האירופי נפל ב-0.1% ברבעון, לאחר נפילה של 0.2% ברבעון השני. שני הרבעונים הרצופים של ההתכווצות הציבו את כלכלת גוש היורו, בשווי 9.4 טריליון יורו, במיתון, על רקע התכווצותן של כלכלות איטליה וספרד כבר שנה והמיתון בו נמצאת יוון.

צילום: רויטרס

על פי הנתונים, ההתאוששות באירופה עדיין רחוקה. משבר החוב בגוש, שהחל ביוון ב-2009, עדיין משפיע על הגוש כולו, ומגביל את ההתאוששות. לדברי אנליסטים, שתי הכלכלות הגדולות בגוש, גרמניה וצרפת, צפויות להפסיק גם הן לצמוח ברבעון האחרון של השנה. "אלה היו המספרים הטובים האחרונים של גרמניה בזמן הקרוב", אמר יורג קריימר, כלכלן ראשי בקומרצבנק. "כלכלת גרמניה לא תחזור לצמיחה עד אמצע השנה הבאה".

כלכלנים נוספים צופים התכווצות בכלכלת גרמניה ברבעון הרביעי, בפעם הראשונה מאז סוף 2011, וגם כי צרפת תלך בעקבותיה. "אנו מצפים שכלכלת צרפת תחזור להתכווץ ברבעון האחרון של השנה", אמר יוסף בומונט מ-ABN.

בכל 2012, צופה הנציבות האירופית כי כלכלת האיחוד תתכווץ ב-0.4%, ותחזור ב-2013 לצמיחה קטנה של 0.1%. סקרים שערך רויטרס בקרב יותר מ-70 כלכלנים צופים כי המיתון בגוש יימשך עד סוף השנה, וכי 2013 תהיה טובה מעט יותר, בהתאם לתחזיות הנציבות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן