Forbes Israel Logo

לא רק אובר ואיירביאנבי: כך תוכלו להרוויח אקסטרה מזומנים

בכלכלת ה"חלטורה" החדשה, אנשים רבים עושים דברים מהצד כדי להרוויח. לפי סקר של אתר Careerbuilder מהשנה שעברה, ל-29% מהעובדים יש עבודה צדדית.

התופעה הזו נפוצה יותר בקרב הצעירים, כאשר 44% מקבוצת הגיל 25-34 מחזיקים בעבודה מהצד. גם כאלו שמרוויחים משכורות גבוהות נמצאים במשחק הזה: כ-18% מהעובדים שמרוויחים יותר מ-75 אלף דולר בשנה וכ-12% מהעובדים שמרוויחים יותר מ-100 אלף דולר בשנה.

רוב האנשים (71%) לא רוצים שהחלטורות שלהם מהצד יהפכו למשרות מלאות, ול-76% אין אף תוכניות להחזיק בעסקים משלהם בעתיד.

אז מה האנשים האלו עושים? יש את האופציות המובנות מאליהן – אובר, ליפט, איירביאנבי, Upwork (שמאפשרת לגייס פרילנסרים ברשת). אבל ישנן מגוון של עבודות צדדיות שם בחוץ שכנראה לא שמעתם עליהן. הנה כמה דוגמאות למה שחלק מהאנשים עושים כדי להרוויח אקסטרה מזומנים.

מכירת שירים

"אני עורך דין ממשלתי ביום, אך מרוויח מאות דולרים בחודש משירים שאני מקליט", אומר איוון אוקסהורן, 34, מוושינגטון די.סי. תמיד ניגנתי מוזיקה, אבל אף פעם לא עסקתי בה באופן מקצועי. אבל אז, יום אחד, חלק קטן ממני הבין שכל השירים שלי צריכים להישמע באור יום (אם לערבב בין מטאפורות), והתחלתי לחפש אתרים שמוכרים מוזיקה תמורת תמלוגים. העצה הכי גדולה שלי תהיה שאם יש לכם כישרון מוזיקלי ואתם כותבים ומקליטים הרבה פעמים שירים, תוכלו לבנות ספריית מוזיקה שתכניס לכם כסף באופן שגרתי".

שמירה על כלבים

"החבר שלי ואני מארחים אצלנו כלבים דרך אפליקציית לדוג-סיטינג/ווקינג בשם Rover", מספרת צ'לסי אמראל, בת 25 מנאשוויל, טנסי. "מאז שהתחלנו, אירחנו מעל ל-20 כלבים ורבים מהם הם לקוחות חוזרים. נאשוויל היא עיר סופר ידידותית לכלבים, לכן אנחנו תמיד מתכננים דברים כיפיים לעשות כאשר אנחנו שומרים על כלבים, כמו טיולים בהרים, טיולים בפארק כלבים וריצה איתם".

כיסוח מדשאות

"רבים מהאנשים שמטפלים במדשאות שלנו הם עובדים במשרה חלקית. חלקם כבאים, חלקם מורים". כך אומר בריאן קלייטו, מנכ"ל החברה GreenPal. כולם משתמשים באפליקציה שלנו בקיץ כדי לעשות עוד כסף מהצד. אחרים הם סטודנטים שעובדים אחרי הצהריים ובסופי השבוע, וזו הדרך המושלמת בשביל כדי להרוויח עוד כסף. האדם הממוצע אצלנו מרוויח כ-55 דולר לשעה בכיסוח דשא דרך המערכת שלנו".

לינקים שותפים

"יש לי אתר לשיווק שותפים (affiliate) באמזון – fishtankbank.com, שמכניס לי הכנסה מהצד", מתאר מקס רובינסון, 23, מבריטניה. "כל המוצרים באתר מחוברים לאמזון דרך לינקים שותפים, וכל פעם שמישהו רוכש באמזון דרך אחד מהלינקים האלו, אני מקבל עמלה. האתר מקבל את רוב הטראפיק שלו דרך גוגל".

ל-76% מאנשי ה"חלטורה" אין תוכניות להחזיק בעסקים משלהם בעתיד | צילום: fotolia

מורה למחול

קסנדרה קרדנס מפורט לאודרדייל, פלורידה, היא מנהלת חשבונות יחסי ציבור שגם מלמדת מחול כתחביב וכהכנסה נוספת. "אני מלמדת את כל הגילאים והרמות, ואני עוברת בין הקריירה שלי ביחסי ציבור לבין הקריירה כמורה למחול/רקדנית/כוריאוגרפית מאז שסיימתי את הקולג' ב-2010.

תרגום

"אני עובד כמתורגמן פרילנס, במיוחד מסינית מנדרינית לאנגלית", מספר מתיו מ. מאסי, בן 28 מסולט לייק סיטי, יוטה. "אני מתרגם הודעות לעיתונות, נאומים וסיפורים קצרים. חייתי בסין במשך חמש שנים כמורה בקולג' ובמשך הזמן שלי שם למדתי סינית. לאחר שהפכתי לבקיא בשפה, מצאתי עבודה בתרגום דרך קולגות וחברים. יש דרישה לסינית בפרסום איכותי באנגלית במגוון תעשיות – רכב, עמותות, הוצאות לאור וכדומה. התשלום נאה, למרות שלפעמים אני יכול לעבור שבוע ללא שום פרויקט. זו רק עבודה מהצד. יש לי קריירה במשרה מלאה בתחום שלא קשור".

נדל"ן

"כמורה במשרה מלאה בבית ספר, מזומן לא תמיד זמין. זה מה שהכניס אותי למכירות נדל"ן. זו היתה התאמה טובה מאוד לשעות ההוראה שלי, מכיוון שמכירות נדל"ן הן בעיקר בשעות הערב ובסוף השבוע. בנוסף, מדובר במשחק עונתי, כאשר רוב העבודה מרוכזת בקיץ. במהלך 18 השנה האחרונות הייתי מעורב ב-600 תיווכים והרווחתי מעל ל-150 אלף דולר. הייתי מסוגל לעזור לילדים שלי עם שכר הלימוד בקולג', לטייל עם המשפחה שלי ולהכין את הקרקע לפרישה נינוחה", מסביר דניאל אנדרסון, בן 51 מפורטלנד, אורגון.

מכירה באטסי

"בזמן הפנוי שלנו, הארוס שלי ואני תופרים בגדי גוף ומוכרים אותם באטסי (Etsy) ובחנויות בוטיק מקומיות", מתארת אמילי טאפל, בעלת משרד יחסי הציבור Mugsy PR. "אנחנו מרוויחים כסף לא רע מזה, ומשתמשים ברוב הכסף כדי לממן את העסק וכדי לתרום כל חודש לארגוני זכויות נשים".

מייק אפ

"אני עובדת במשרה מלאה כמנהלת באחת מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב", אומרת מינדי גרין מוושינגטון די.סי. "בחלק מהזמן אני עובדת כאמנית מייק אפ, סטייליסטית שיער ויועצת סטיילינג. החברה שלי נקראת MG Beauty. כאמנית מייק אפ בחנויות כלבו או בעבודה עבור מותגים שונים, אפשר להרוויח בין 16 ל-25 דולר בשעה. אני אוהבת לעבוד בחתונות, שיכולות להיות מאוד רווחיות, וגם לאפר במייק אפ לצילומים ולאירועים מיוחדים".

יצירת משחקים

מאט באטלר, בן 41 מדסטין, פלורידה, עובד בשירות פעיל בחיל האוויר האמריקאי כבר 19 שנה. לדבריו, "פתחתי חברת משחקים בחוץ בשם Rollors לפני כשש שנים. אני מרוויח הרבה יותר כסף ממנה מאשר בחיל האוויר".

בדיקות רכוש

"אני עובדת מהצד על מספר אפליקציות ומשתתפת גם בעסקאות קניות. אני אוהבת לעבוד עם WeGoLook (חברה לבדיקות שונות) כי אני עובדת שם במשרה מלאה ויכולה לבצע את הבדיקות מתי שאני רוצה, לפי לוח הזמנים שלי. מספק הבדיקות שאני עושה בשבוע משתנה מאפס למקסימום של 10. אני יכולה להרוויח בין 20 ל-200 דולר בשבוע", מתארת הת'ר ווינסקוט, בת 43 מפיינלס פארק, פלורידה.

עריכת טקסי נישואין

"אני אמנם עורך דין, אבל עורך חתונות כדי להכניס אקסטרה כסף", מסביר מייקל מוטילינסקי, בן 41 מסנט תומס, איי הבתולה. "זה גם מהנה מאוד וגם מהווה הכנסה טובה מהצד. קיבלתי הסמכה אונליין בשביל החתונה של אחי, וכיום העסקים שלי יציבים מאוד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.