חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לא רק אנדרואיד ויו-טיוב: גוגל מתכננת להשתלט על בתי הספר

לא רק סמארטון וטאבלט, לא רק יו-טיוב ושירות מיילים, גוגל כבר סימנה את היעד הבא: בינואר 2012 תיכון פלורידה היה בין בתי הספר הראשונים שהעבירו את תכנית הלימודים שלהם לאינטרנט ולאמץ את ה- Chrome-books ככלי הוראה. מאז כבר יותר מ-2000 תיכונים נצמדו למערכת.

בשבוע שעבר במהלך כנס החינוך השנתי של תיכון פלורידה, הסביר בית הספר כי לשינוי הייתה השפעה חיובית עם שלושה יתרונות חשובים: "הסביבה הדיגיטלית מאפשרת תמיכה אישית, מאפשרת לתלמידים המרותקים לבית לשתף פעולה מרחוק, וללמד תלמידים להיות מנהיגים דיגיטלים", טענו שם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בישראל אמנם המערכת עוד לא נפוצה, אך איך למעשה Chrome-books חודר למערכות החינוך בעולם בקצב כל כך מהיר? המחיר הוא כמובן מניע מרכזי. גוגל מעריכה כי בתי הספר יכולים לחסוך 4000 דולר בממוצע למכשיר כזה. החסכון מיוחס בעיקר כי מערכת הכרום היא זולה ומאפשרת עדכונים באופן אוטומטי בחומר הלימודים.

צילום: רויטרס

הנקודה אולי החזקה ביותר של המערכת הזו היא שהיא בטוחה. כאשר Chrome-books מאתחל את עצמו הוא מבצע בדיקה עצמית בכדי להבטיח שאין פריצה ולכן אין צורך בתוכנות ריגול או אנטי וירוס. התוכנה של גוגל מסתמכת על החבילה הקיימת של החברה של שירותים מבוססי ענן, כמו Gmail ו-Google Docs, בנוסף ליישומים חינוכיים רבים בחנות האינטרנט של Chrome. אף אחד מאלה לא צריכים להיות מותקנים במחשב ולכן המערכת יכול לאתחל את עצמה בפחות מ-10 ולהיות מוכנה לפעולה. אם תוסיפו לכך עוד 100 ג'יגה בייט על Google Drive, תקבלו את היתרונות של המערכת.

האם המערכת של גוגל מאיימת על שוק מערכות ההפעלה? מסתבר שה-Chrome-books לא מצליחה רק בבתי הספר, מנכ"ל Acer טען אתמול כי המערכת של גוגל פופלארית מאוד בארצות הברית ואף מכרה יותר מערכות מאשר חלונות 8 של מיקרוסופט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן