חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לא רק לנוסעים לחו"ל: לקוחות יפוצו גם על ביטול טיסות פנים ארציות

גם נוסעים בטיסות פנים ארציות יוכלו מעתה לדרוש פיצוי על ביטול טיסה, כך קבעה היום וועדת הכלכלה. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, אישרה היום תקנות שנועדו לקבוע את ההסדרים לפיצוי וסיוע לנוסעים בטיסות פנים ארציות, בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. התקנות הוגשו לוועדה בהמשך לחוק שאישרה בכנסת הקודמת, אותו יזם ח"כ אחמד טיבי, שקבע הסדרים לפיצוי נוסעים בגין ביטול או שינוי בפרטי טיסות בינלאומיות.

נציג משרד התחבורה רון חלפון אמר במהלך הדיון בנושא כי עד כה בטיסות פנים ארציות היו הנוסעים זכאים לשירותי הסיוע שנקבעו בחוק, וכעת התקנות באות להורות לחברות התעופה לתת לנוסעים גם פיצוי כספי במקרה של ביטול טיסה.

במהלך הדיון טענה נציגת אל על, הילה שטרן אטיאס כי בטיסות פנים ארציות שכיחה התופעה של ביטול מסיבות שלא תלויות בחברות התעופה, כמו מזג אוויר וערפל וביקשה במקרים כאלה להכיר בחלופה של הסעת הנוסעים באוטובוסים. חלפון הבהיר כי החוק לא מאפשר להכיר בחלופה זו, לכן לא ניתן לקבוע זאת בתקנות ולשם כך נדרש תיקון חקיקה ראשי. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מנהלת התכנון המסחרי באל על, עדית גולדנברג, אמרה כי מחיר כרטיס ממוצע בקו לאילת עומד על 150 שקל ונע בין 85 שקלים ועד לתקרה שקבע הרגולטור על 377 שקל. כמו כן, מאז שאל על החלה לטוס לאילת פוצו בין 500 ל-800 נוסעים בטיסות פנים ארציות. גולדנברג הוסיפה כי מאז נכנס החוק לתוקף, לפני פחות משנה, אל על הוציאה למעלה מחצי מיליון דולר רק לצורך מתן פיצוי כספי לנוסעים, לא כולל הסיוע.

ח"כ טיבי הזכיר כי מדובר בחוק צרכני מהמעלה הראשונה, שבא להחיל תקינה אירופית וטוב שכך. עם זאת הוא הוסיף כי הוא שומע על מקרים בהם החוק לא מיושם וציין כי הוגשה אפילו תביעה ייצוגית נגד אל על בטענה לעיכוב טיסות לתאילנד שבהם הנוסעים לא זכו לסיוע או פיצוי. עוד הוא הוסיף כי חברות שכר מנסות להערים על החוק ומנפיקות כרטיס רק 48 שעות לפני הטיסה.


צילום: וויקיפדיה

באשר לתקנות אמר טיבי כי יש לקצר את הזמן ממנו תיחשב טיסה לטיסה שבוטלה מ-4 שעות לפי הצעת משרד התחבורה בתקנות לשעתיים וחצי. באשר לטענות חברות התעופה לאילוצי מזג האוויר אמר ח"כ טיבי כי "באירופה מזג האוויר קשה יותר".

יו"ר הוועדה פרופ' ברוורמן הבהיר כי במצב בו חברות התעופה לא מציגות את כל הנתונים בפני הוועדה לא ניתן לבחון לעומק את טענותיהן. הוא הציע לאשר את ההצעה של משרד התחבורה, לפיה טיסה שבוטלה תהייה טיסה שלא התקיימה בפועל, או טיסה שהמריאה באיחור של 4 שעות לפחות – אך לקבוע זאת כהוראת שעה לשנה. בתום השנה, אם משרד התחבורה לא יתקן את התקנות, טיסה שבוטלה תחשב טיסה שהמריאה באיחור של 3 שעות לפחות. חברי הכנסת וקנין, שמולי ומיכל רוזין תמכו בהצעת היו"ר שהתקבלה.

היו"ר וחברי הוועדה הבהירו כי הוועדה תדון בנושא לקראת תום השנה ודרשו בתוקף לקבל מחברות התעופה את הנתונים המלאים. עוד אישרה הוועדה כי הפיצוי בגין טיסה שבוטלה בקו בין שדה דב, נתב"ג או חיפה לאילת צפוי לעמוד על 250 שקל, בקו שבין שדה דב לעין יהב או מחניים – 150 שקל, ובכל קו אחר – 200 שקל. כמו כן אושר כי התקנות יכנסו לתוקף 60 יום לאחר פרסומן ברשומות.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן