Forbes Israel Logo

לא תאמינו כמה קיבלה גרושתו של איל הנפט בהסכם הממון

איל הנפט האמריקאי הרולד האם לא חשב שיגיע לכותרות בכל העולם דווקא בגלל חייו האישיים. האם הוא האיש המרכזי בפרשת הגירושים היקרים בעולם. על פי הסכם הגירושים של האם ואשתו השניה, תקבל הגרושה הטרייה מבעלה המיליארדר סכום חסר תקדים של 5 מיליארד דולר. 

על פי דירוג המיליארדרים של פורבס, האם – איל נפט מאוקלהומה שווה 11.3 מליארד דולר. החלק העיקרי של הונו מגיע ממניות בשליטתו בחברת הנפט הגדולה ביותר במערב התיכון בארה"ב "קונטיננטל ריסורסס". להאם יש היום שליטה על 68% מהחברה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אשתו השניה של האם, עורכת הדין והכלכלנית סו-אן האם הגישה בקשה לפתיחת הליך גירושין נגדו לפני כשנה. האם טענה שבעלה המיליארדר בגד בה. על פי מאמר שפורסם ברויטרס בסוף השבוע, אלמלא הסכם טרום נישואים עליו חתם הזוג, האם הייתה יכולה לקבל מחצית ממניותיו של בעלה לשעבר בחברת הנפט. כלומר, האם – יזם שעשה את הונו במו ידיו עלול היה לאבד את השליטה על החברה שהקים. 

בני הזוג הרולד וסו-אן האם | צילום: רויטרס

בהתאם למחיר מניית החברה ביום שישי, עם נעילת המסחר בוול סטריט, חלקה של גברת האם לשעבר בקונטיננטל שווה 5.3 מיליארד דולר. מדובר בהסכם הגירושים היקר ביותר אי פעם. השאלה האם היא תקבל 50% מהונו של בעלה נותרה פתוחה. זאת משום שעל פי החוק באוקלהומה, בית המשפט הוא זה שמחליט איזה נכסים נחשבים כחלק מהסכם טרום הנישואים ואיזה לא. 

על פי הדיווח ברויטרס, הסכם הגירושים הקרוב ביותר לזה של הזוג האם היה של איל התקשורת רופרט מרדוק, ששילם על פי רויטרס 1.7 מיליארד דולר לגרושתו אנה מרדוק. חושב לציין כי היקף הסכם הגירושים של מרדוק מעולם לא פורסם ולפורבס אין הערכה מדוייקת בנוגע למספרים שנמסרו על ידי רויטרס. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.