Forbes Israel Logo

לגלוש במהירות 1.2 טרה-בייט בשנייה: חוקרים אנגלים הציגו את "הדור ה-5" של רשתות הסלולר

ישראל היא אחת המדינות המפותחות האחרונות לאמץ וליישם את השימוש ברשתות הדור הרביעי. עם זאת, בחודשים האחרונים אנחנו רואים צעדים חשובים שיהפכו בקרוב את ה-LTE לסטנדרט בכל הרשתות, כשהשיא הוא הכרזת הזוכים במכרז התדרים. אולם בזמן שאצלנו מתעסקים עדיין בהנחת התשתיות הנחוצות להפעלת טכנולוגיה שתציין בקרוב 8 שנים לקיומה, חוקרים מרחבי העולם מנסים ללא הרף למתוח את הגבולות עוד יותר, ולהביא אל העולם את רשת "הדור החמישי".

ממש לא מדע בדיוני

כמו בכל תהליך פיתוח של תקן רשתות סלולריות, גם עכשיו אנחנו נמצאים במצב בו מספר קבוצות של חוקרים בכל העולם עובדות על הפיתוח המסקרן במקביל. קבוצת חוקרים של סמסונג הצליחה להגיע במצב נייח למהירות גלישה מדהימה של 7.5 ג'יגה-ביט לשנייה. לשם המחשה, מדובר על מהירות שתאפשר לכם להוריד סרט Blue-Ray באיכות 1080p ב-15 שניות בלבד. כאמור, קיימים הבדלים בין קצב העברת הנתונים במצב נייח למצב נייד, אולם עדיין מדובר על קצבים מרשימים. החוקרים של סמסונג הצליחו להגיע למהירות של 1.2 ג'יגה-ביט לשנייה גם בזמן נסיעה במהירות של 100 קמ"ש.

הדור החמישי יציג מהירויות שקשה לדמיין | צילום: thinkstockphotos

אולם עתה מדווח אתר V3, כי חוקרים באוניברסיטת סוּריי הבריטית הצליחו להגיע למהירויות דמיוניות שמגמדות גם את ההישג את חוקרי סמסונג. פרופסור רהאים טפאזולי שמנהל את מרכז המחקר והפיתוח של האוניברסיטה הכריז כי הצוותים שלו הצליחו להגיע למהירויות של 1 טרה-ביט לשנייה. לשם השוואה, אם דיברנו על סרטי Blue-Ray, במהירות שכזו נוכל להוריד כ-10 סרטים בשנייה אחת, 35 אלף שירים, או את כל הספרים שיוצאים לאור בשנה אחת בכל העולם במהלך 7 שניות בלבד.

אין ספק שמהירויות כאלו שמוכרות לנו בעיקר מסיבים אופטיים הן מרשימות, אולם צריך לזכור כי הן נערכו בתנאי מעבדה, כשהמרחק בין המשדרים למקלטים עמד על 100 מטר בלבד. אז מתי נוכל לראות את היישום של הטכנולוגיה הזו? טפאזולי מעריך שב-2016 או 2017 הם יוכלו להדגים את הטכנולוגיה מחוץ למעבדה, כשבתחילת 2018 היא תהיה בשלה ותוצג לציבור. ההערכות הן שטכנולוגיית הדור החמישי תהיה זמינה מסחרית ותוצע על ידי ספקיות הסלולר עד 2020. נדמה שלאף אחד אין באמת מושג מה יהיו המוצרים והשירותים שישלטו בעולם בעוד 10 שנים, אולם אין ספק שהם ידרשו מהירויות גבוהות וזמן תגובה נמוך מ-1 מילי-שנייה, ולשם כך בדיוק נצטרך את האפשרויות שמציעה לנו טכנולוגיית הדור החמישי.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: מגדל אייפל יספק לעצמו חשמל באמצעות טורבינות רוח מתקדמות

עוד בגיקטיים: מוטורולה חושפת את Moto E החדש. המחיר? 149 דולרים בלבד

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.