חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

למכונית האוטונומית החדשה של גוגל אין פדלים ואין הגה – אבל יש פרצוף ידידותי

הדבר הראשון שמבחינים בו כשרואים את המכונית האוטונומית החדשה של גוגל הוא ה"פרצוף" שלה, שעוצב במיוחד על מנת להיראות ידידותי.

שלא כמו המכוניות האוטונומיות של גוגל בעבר – מכוניות קיימות שעברו הסבה בעזרת מכשיר רדאר מיוחד על הגג – האבטיפוס החדש שהציגה החברה כלל אינו זקוק לאותו עבר של נהיגה ידנית, הוא מעוצב מראשיתו ככלי רכב שמעולם לא יועד שינהגו בו.

ללא בלמים, ללא הגה, וללא דוושת גז. רק שני כפתורים ל"סע" ו"התחל", ואפליקציה יעודית לזימון הרכב למקומנו הנוכחי.

יש שיאמרו שהרכב החדש דומה יותר לבועה עם שני מושבים מאשר לרכב אמיתי, אולם הוא עתיד לספק מחזה אפילו עוד יותר מרהיב מהנראות החיצונית שלו. במכוניות הקודמות שבחנה גוגל, תמיד ישב אדם מאחורי ההגה, גם אם לא נגע בו, אולם בגרסה החדשה לא רק שהמכונית תסתובב ברחבי קליפורניה ללא נהג, כשנפקוד על המכונית לבוא לאסוף אותנו היא אפילו תיסע ריקה לחלוטין מאדם.

בזמן שחלק מהבחירות העיצוביות של גוגל מסייעות לפונקציונליות של כלי הרכב (הצורה העגולה שלו למשל, משפרת את טווח הראיה של החיישן על גג הרכב), אחרים נועדו באופן מובהק להטמיע את המכונית בין חברותיה הרגילות.

חמודה דווקא | צילום: Google Blog

אנחנו בהחלט מעוניינים שהמכונית תיראה ידידותית", אמר כריס אורמסון, ראש פרויקט המכונית האוטונומית בגוגל, לאתר Recode. "כשמסתכלים על הגריל הקדמי של כל מכונית, יש הרבה מחשבה שמושקעת בצורה וברגש שהוא מביע. הרבה מהם נראים כמו פרצופים, ובמקרה שלנו רצינו למצוא משהו שישדר 'גוגליות'. היא ידידותית ואפילו קצת חמודה, ואנחנו מקווים שהיא תתאים לנסיעה בשכונות".

הרכב החדש כולל מקומות ל-2 נוסעים, ללא מושב אחורי או תא מטען, יש לו שתי מערכת ניווט ובלימה, על מנת לכסות האחת על השניה, והוא אינו יכולות להגיע למהירות שמעל 40 קילומטר לשעה. למרות שגוגל מקווה להוציא את המכוניות הראשונות שלה לרחובות קליפורניה כבר בקיץ הקרוב, החברה ככל הנראה איננה מתכוונת לשווק את המכונות בעצמה.

צפו בנוסעים הראשונים:

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן